Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg var i dag hos legen med gutten, og fikk ventoline til han. Fikk også sånn maske/kolbe. Problemet er doseringen. På pakken står det to doser inntil 4 ganger om dagen. I pakningsvedlegget står det at en spray er en dose. Men jeg er helt sikker på at legen sa jeg skulle spraye to ganger for hver dose?? Kan dette stemme? Mulig det var på grunn av at ikke alt ble tatt opp når det gikk via kolben? Hva gjør dere andre som har barn som bruker ventoline?
turbooglykkelig Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Vi bruker 1 eller 2 doser ettersom behov, du lærer fort hva som fungerer for ditt barn. Vi har en med sterk astma som bruker både Ventoline i spray og i flytende form i forstøverapparat + mange andre medisiner, og ei som kun bruker Ventoline og Flutide ved forkjølelse. Du lærer fort ditt barn å kjenne, og vil føle deg frem mtp doseringen. Begynn i det små og øk om du må. Ventoline kan gi litt økt puls, så ikke kjør på med masse "for å være sikker". Lykke til!
Tina-30 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Vi fikk beskjed om alltid 2 doser hver gang sønnen min får det.Brukt siden han var 1 år
Kliko Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Se det ann. Gir 1 puff litt dårlig effekt gir du heller 2 puff 4x i døgnet ( det er jo det legen har skrevet ut til dere) =)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Det legen sa var at jeg skulle gi to spray, så vente en liten stund og gi to spray til. Dette kunne jeg gjøre 4 ganger for dagen. Da blir det jo i følge pakningsvedlegget hele 4 doser x 4 ganger for dagen. Kan dette stemme? HI
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Det hørtes litt mye ut. Barnet mitt har brukt ventoline i mange år, og dosen er som følger: I friske perioder, så bruker vi 1 puff to ganger daglig. I dårligere perioder er det snakk om maxdoser, altså 2 puff opptil 8 ganger i døgnet. Ville ringt legen og spurt en gang til, like greit å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Vi bruker etter behov. 1 spray først, vente 10 min, 1 spray til om det ikke virker. Vente ti min, 1 dose i piri og sånn går no dagan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå