Nirgal Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Etter nok en natt med utallige spark i ribbeina, og påfølgende smerter for meg, lurte mannen min på om det er mulig at babyen kan brekke ribbeina mine. Nå antar jeg at det i verste fall er usannsynlig, i og med at kroppen er bygget for å håndtere dette opptil flere ganger gjennom livet. Men jeg vet ikke. Er det noen som vet eller har hørt om at det har skjedd? Kan den lille, søte babyen på snart to kilo bli en beinbrekker?
Gjest Heartbroken Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Jeg mener at jeg har hørt om babyer som brester mammas ribben, men jeg har ikke noen link eller noe altså Men noen ganger kan man jo lure på om de prøver sparke seg ut magen istede for den naturlige veien
Hønemor30 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Jada de kan brekke ribbein:) og det er vondt!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Skal mye til å brekke ribena dine, men har hørt om brist en sjeldent gang... Logisk nok med flere faktorer tilstede, som liten overkropp gir økt press over tid (ifra både livmorkant og baby som sparker/dytter) og om mor kanskje ifra før har litt lavt kasliumnivå og skjøre ben...
Zana123 Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Jeg spurte jordmor om dette etter å ha fått blåmerker rundt nederste ribbein mens jeg var gravid. Det hadde hun aldri hørt om fra sikre kilder, men hadde hørt mange vandrehistorier. Pappaen til babyen min driver med kampsport, og jeg tror sønnen bare begynte å trene litt for tidlig;-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Du kan jo hoste på deg en brist, så hvorfor ikke få babyspark til brist Da jeg gikk gravid med førstemann sank han aldri ned, og siden det var en unge på godt over 4 kg ble presset oppover ganske betydelig etterhvert. Han presset såpass oppover at jeg fikk en låsning/forskyvning på nederste ribben og det var dritvondt lenge etter at ungen var ute. Hugg til i smerte hver gang jeg hostet, nøys e.l. Måtte til kiropraktor for å få fikset det... Mye som kan skje med en liten krabat voksende i magen...
Nirgal Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2012 Mannen hilser nok en gang og sier takk =)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Min ene tante opplevde at minsten hennes sparket på henne to brukne ribben. Det er visst ganske uvanlig at det skjer, men det går an
☆☆☆ Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Min prøver i alle fall iherdig å sparke/dytte i stykker ribbeina mine på natta. Om det er mulig at hun lykkes er jeg litt tvilende til, men det kjennes i alle fall ut som hun er nær suksess...
*LilleTroll + spira Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Jeg Brita ribbeina til min mor, så jada.. Brist og brudd går an det. Kommer nok veldig an på hvordan den lille ligger inne i magen. Jeg måtte til stadighet flytte på frøkna mi, det føltes ut som om hun vippa på ribbeina mine. Ekkel følelse!
*LilleTroll + spira Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Ikke Brita, men brista.. Hihi. Festlig med autocorrect på iPaden gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå