Gå til innhold

Hvis du skulle valgt utdanning i dag, hva hadde du valgt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobbr du som i dag?

Hvilke utdanning har du?

Hvis du velger noe annet i dag, hvorfor?

Jeg er utdannet allmennlærer. Jobber som lærer. Jeg tror at jeg ville blitt førskolelærer og deretter tatt mastergrad i logopedi. Jeg ville ikke blitt lærer fordi det er veldig vanskelig å få en interessant lærerjobb her jeg bor. Førskolelærerstudiet virker i tillegg lettere og mer interessant enn lærerutdanningen for meg. Logoped kan jeg i utgangspunktet bli i dag også, men med mann, barn og jobb er det vanskelig å klare å gjennomføre det. Tror det må bli når ungene er blitt voksne, altså om mange, mange år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er adjunkt med tillegg og jobber i vdg. skole. Skulle gjerne vært lektor, men har foreløpig ikke ork til å begynne på master'n...

Skrevet

Valget sto mellom sykepleier og lærer. Valgte sykepleie, og tenker av og til at jeg skulle blitt lærer i stedet.

Kunne også tenkt meg politiutdannelse.

Synd at de jobbene jeg kunne tenkt meg er underbetalte jobber i det offentlige :(

Skrevet

Førskolelærer! Etter to barn og ett år som assistent i bhg har jeg "funnet meg selv" vurderer sterkt å gjøre noe med disse drømmene :)

Skrevet

Jeg jobber med hage og parkanlegg, men har ikke utdannelse.

Skulle jeg valgt igjen, så hadde det blitt gartner, arkeolog, eller politi. Vet der er litt sprik, men med flere interesser og erfaringer, så blir det lett sånn :)

Skrevet

Er sosionom...kunne tenke meg et mer kreativt/praktsisk yrke som f.eks blomsterdekoratør eller konditor..

Skrevet

Er utdannet politi og har jobbet i politiet i mange år. Nå tar jeg bachelor i barnevern

Skrevet

Jobber som informatiker (er utdannet cand. scient.) og trives for så vidt greit med det. Men hvis jeg skulle valgt om igjen ville jeg tatt hovedfag psykologi samt biologi, kjemi og diverse emner så jeg kunne forsket på kognetiv psykologi, siden jeg synes det er kjempespennende.

Skrevet

Er utdannet allmennlærer, men kunne i ettertid tenkt meg førskolelærer som yrke. Ikke lett dette, er jo så mye spennende :)

Skrevet

Har diverse utdannelse og har hatt mange yrker.

Jeg synes det er gøy å studere og kunne gjerne kastet meg på flere utdanninger om det hadde vært mulig.

Min erfaring er at uansett hva man studerer, så blir det meste interessant etterhvert som man lærer mer.

Det synes jeg også da jeg gikk i grunnskolen og på videregående.

Skrevet

Jeg jobber som platearbeider/maskinarbeider. Jobber med manuelle og styrte maskiner og lager deler mest til offshore.

Jeg er utdannet barne- og ungdomsarbeider og tannhelsesekretær.

Hvis jeg kunne valgt idag hadde jeg nok utdannet meg til noe innen olje, helst på kontor. Tjene gode penger, muligheter for overtid.

Ev. ser jeg for meg å ta fagbrev som maskinarbeider der jeg arbeider idag.

Skrevet

Jeg er utdannet siviløkom og MBA og jobber som prosjektleder i et stort nordisk konsern. Men om jeg skulle valgt i dag hadde jeg nok heller blitt psykolog.

Skrevet

Jeg er utdannet allmennlærer, men jobber for tiden som støttepedagog. Jeg vil begynne å studere igjen, og har søkt dokumentasjonsvitenskap.

Skrevet

er barne og ungdomsarbeider.

og skal gå vernepleien. for jeg kunne tenke meg å jobbe enten på skole, på barnehjem eller i hjemmesykepleien.

Skrevet

Jeg er ikke utdannet enda, men har et år igjen av bachelor i barnevern. Nå etter jeg har fått barn er jeg usikker på om jeg vil takle denne type jobb slik som jeg trodde før. Jeg skal uansett fullføre studiet, men har i mine drømmer om å kanskje begynne med noe innen interiør! Vet ikke hva det heter en gang, men stille opp utsillinger i butikker og sånt!

Skrevet

Jeg er sivilingeniør i matte og fysikk. Har en utrolig spennende og meningsfull jobb som er svært godt betalt, med en veldig fleksibel arbeidsgiver. Kan ikke tenke meg at jeg kunne valgt en bedre utdannelse.

Skrevet

Jeg har master i biolog og jobber i en rådgivende ingeniørbedrift med hovedfokus på forurensning. Prosjektleder og diverse andre oppgaver.

Kunne jeg valgt igjen hadde jeg tenkt igjennom arkitekt og ev lege, men tror jeg likevel hadde endt opp med å studere realfag og biologi

Skrevet

Jeg har bakgrunn fra forsvaret og NSB. Jobber i kundemottak i dag. Skulle jeg ha valgt en annen utdannelse hadde det blitt kokk eller sangpedagog. :)

Skrevet

Hadde valgt jusstudiet.

Skrevet

Jeg er jurist og jobber som jurist i sosialtjenesten og jobber med økonomisk rådgivning.

Skulle jeg valgt igjen, ville jeg nok valgt samme utdannelsen - men skulle gjerne hatt litt økonomiutdannelse itillegg.

Hvis jeg likevel skulle valgt noe annet, ville jeg blitt bibliotekar og jobbet med barnelitteratur.

Skrevet

Sykepleier....skulle jeg valgt omigjen ville jeg valgt naprapat utdannelse. Det er en utdannelse mellom kriopraktor og fysioterapaut.

Skrevet

Droppet ut av skolen da jeg fikk barn, hadde tidligere flyttet ut av kommunen pga... Lærerne var.. Grusomme.. Fant meg selv og gjorde det veldig bra på den skolen og det nye stedet - men.. Jeg ble gravid, og flyttet tilbake til min opprinnelige kommune - prøvde å begynne på igjen - men som nevnt.. Droppet ut av det. Jeg fant ut hvorfor jeg i utgangspunktet flyttet.

Jobbet som assistent i barnehage og SFO - før jeg tilslutt ble gravid igjen med nr 2.

For ett år siden tok jeg kurs for å bli vekter og ordensvakt.

Så, nå har jeg en jobb i det. Trives veldig godt og er fornøyd.

Derimot, vil jeg ta opp fagene mine - avslutte VGS og prøve å komme inn på KRUS/Fengselsbetjentutdanning.

Men, jeg vil ikke si jeg angrer.

Jeg har fortsatt muligheten og i mellomtiden kan jeg videreutvikle meg i jobben jeg har.

Jeg har funnet veien jeg vil gå, og kunne ikke valgt noe bedre.

Skrevet

Jeg er utdannet lege og trives med det men av og til skulle jeg ønske jeg jobbet på Rema eller noe sånt; En plass jeg kan legge jobben helt på hylla når jeg går hjem om kvelden.

Skrevet

Jeg er utdannet som førskolelærer og jobber som pedagogisk leder i barnehage på en storbarnsavdeling. Trives veldig godt!

Men ønsker å kunne ta master i spesialpedagogikk. for å jobbe i PPT.

Barnevernspedagog og sosionom er også spennende utdanninger som jeg vurderte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...