Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg var på Lekeland med barna mine i dag. Yngstemann er halvannet år, så vi var i småbarnskroken. Der var det også en mor med to barn. Eldste var ca 3 år og yngste en baby mellom 3-6 måneder. Moren satt på kanten med babyen foran seg. Eldstejenta kom løpende og bøyde seg ned for å kose med babyen. Moren reagerte med å kaste henne vekk, så hardt at hun falt bak på rygg, beina spratt opp og ned igjen på brystet til babyen. Moren kastet seg over jenta og holdt henne hardt fast i skuldrene mens hun hadde ansiktet sitt mot ansiktet til jenta. Jenta begynte å gråte og moren dro henne opp etter den ene armen. Slepte henne bort til kanten og slapp henne brått, jenta lå over kanten med hodet bakover mot guivet. Moren la babyen i vogna, og eldstejenta skled ned mellom beina til moren. Moren sto der og flyttet seg ikke, enda hun tråkket på håret til jenta. Jeg sto der med sønnen min på hofta og stirret med åpen munn, kunne ikke tro det jeg så! Nå angrer jeg bittert på at jeg ikke ba henne holde opp. Når hun er sånn mot jenta på Lekeland, hvordan er hun hjemme mot henne? Hjertet mitt blør for den vesle jenta og jeg er så sint på meg selv for at jeg ikke sa noe! Så gikk de og jeg sto igjen og stirret etter dem og tenkte at jeg skulle bedt henne behandle datteren med respekt! Får det ikke ut av hodet og har masse skyldfølelse. Hvis du leser dette og kjenner deg igjen, så håper jeg du tar det til etteretning. Det er IKKE greit å behandle barna sine sånn.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Huff, man blir noen ganger lamslått... Har du noen mulighet til å finne ut hvem de er? Dette ville jeg forsøkt å grave i, var jeg deg...! Den jenta der har det ikke godt nei, ingen tvil... hjertet mitt blør!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Huff, kan forstå at du ikke klarte å gjøre noe å da. Slike folk skulle ikke ha fått barn i det hele tatt. Vet ikke hvordan jeg skulle ha reagert i slik situasjon selv. Ville kanskje ringt politiet og kanskje gå mot henne å gi henne skikkelig bank til hun blir bevistløs!
Gjest Heartbroken Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Huff, kan forstå at du ikke klarte å gjøre noe å da. Slike folk skulle ikke ha fått barn i det hele tatt. Vet ikke hvordan jeg skulle ha reagert i slik situasjon selv. Ville kanskje ringt politiet og kanskje gå mot henne å gi henne skikkelig bank til hun blir bevistløs! Hæ? Vil du banke henne bevisstløs? Og det skal hjelpe på hva? Er det sånn du ordner opp i ting du ikke er enig i? Til Hi, skjønner følelsen av avmakt, tror nok jeg hadde blitt litt handlingslammet selv. Man blir redd for hva som skjer innenfor hjemmets vegger når noen kan miste beherskelsen sånn til de grader ute....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Hva med og spørre på lekelandet om de har video overvåkning. Be dem se etter hendelsen da moren misshandlet datteren, så kan de levere filmen til politiet og de kanfinne ut hvem moren er. Tenk hvis hun er enda verre med ungene hjemme. Hvor i landet var det lekelandet?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Jeg aner ikke hvem de er og hadde jeg visst det, så hadde jeg sendt en bekymringsmelding! Håpet mitt var at moren kanskje leser her inne og leser om seg selv, så kanskje hun får seg en oppvåkning. Moren hadde meg seg en venninne som satt ved siden av og ikke gjorde noe, hun så ikke sjokkert ut heller. Det får meg til å tenke at dette var helt vanlig oppførsel av moren. Dette skjedde på Baluba i 12-13 tiden i dag. Moren var 20-25 år, kort blondt hår, hun hadde en svart Quinny 3xl vogn. Babyen var, så vidt jeg kunne se, gutt. La ekstra godt merke til jenta, for litt tidligere satt hun fast inni apparatet og gråt etter mamma. Jeg hjalp henne ut derfa og like etterpå fikk jeg se mammaen hennes da moren slengte henne i gulvet.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Huff, høres forferedelig ut. Men du kan trøste deg med, at om dette er hennes vanlige oppførsel mot barna, så er det også andre som ser dette (naboer, familie, venner, barnehage osv). Og da er det noen der som sitter med ansvaret for å sende bekymring til barnevernet osv. Ikke du som ser en tilfeldig hendelse. Om du hadde sagt noe til henne- hva tror du hadde vært resultatet? Det er sjelden tilsnakk fra fremmede slik hjelper på voksne mennesker. Tipper at hun ikke hadde behandlet barna noe bedre av den grunn. Like greit du ikke sa noe. Det eneste som hjelper i slike situasjoner er at hun får snakke med fagpersoner der hun skjønner hun på alvor må endre seg.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Huff, høres forferedelig ut. Men du kan trøste deg med, at om dette er hennes vanlige oppførsel mot barna, så er det også andre som ser dette (naboer, familie, venner, barnehage osv). Og da er det noen der som sitter med ansvaret for å sende bekymring til barnevernet osv. Ikke du som ser en tilfeldig hendelse. Om du hadde sagt noe til henne- hva tror du hadde vært resultatet? Det er sjelden tilsnakk fra fremmede slik hjelper på voksne mennesker. Tipper at hun ikke hadde behandlet barna noe bedre av den grunn. Like greit du ikke sa noe. Det eneste som hjelper i slike situasjoner er at hun får snakke med fagpersoner der hun skjønner hun på alvor må endre seg. Ja, det tenkte sikkert de fleste i Christoffersaken også.
Skylander Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 OMG, seriøst! Tror haka mi nettopp hang ned til knærne nå altså, er det mulig! Det der er jo IKKE lov!!!! Tror jeg ville spurt etter overvåkningsvideo jeg også!
silje1989 Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Spør etter overvåkningsvideo, ble helt satt ut her. Det går ikke an å behandle barna sine sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå