Gå til innhold

O orakeldamer som vet det meste. Ang barn og pass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må jeg ha med for å få pass til treåringen som ikke har det fra før? Av Id-papir tenkte jeg på? Han har da ingen?? Så på politiets sider, men så ikke noe spesielt der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Fødselsattest må dere da ha. hvis ikke, er folkeregisteret et sted å begynne!

Gjest Antarctica
Skrevet

...og PS, ta med bilder. De fotograferer ikke barn under 10 år der.

Skrevet

...og PS, ta med bilder. De fotograferer ikke barn under 10 år der.

Ok! Godt å vite. Men fødselsattest beviser jo ikke hvem han er? Kan jo ta med en hvilken som helst unge, da, i prinsippet?
Skrevet

Du og pappan må møte opp personlig, begge to. Dere må vise ID. Og så må du ha bilde av ungen, fra front, der begge ørene vises og ungen ikke smiler.

Fødselsattesten og din/pappans leg holder.

Skrevet

De trenger ikke å møte opp begge to personlig om dere har delt omsorg, eller om dere bor sammen. Holder med at den parten som ikke er med godkjenner det i et lite notat + id.

I hvertfall er det sånn det har vært for oss, mannen min tok med et lite skriv fra meg og passet mitt, da var alt i orden.

Skrevet

Må vi ha med fødselsattest? Oppdaget akkurat at den ikke er der jeg trodde den var. Er midt i totalrenovering av huset og har ikke helt oversikt.. Derfor vi skal "rømme" litt...

Skrevet

Hadde med fødselsattest og den erklæringen som trengtes fra far (så slapp vi å reise begge) inkl. kopi av hans pass. Da vi ordnet pass før barnet var 1 år, sørget vi for å ha med bilder. Da vi skulle ha nytt pass ved 3,5 år, "øvde" vi med barnet for at bildet kunne tas på politihuset. Det gikk veldig fint. (ikke smile, se rett i kamera osv, vi øvde i speilet).

Skrevet

Må ha fødselsattest, altså?? Står ikke noe om det på sidene til politiet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...