Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hei Er i uke 21, jeg sliter veldig mye med tørste og trøtthet... Jeg drikker nokk over 5 liter om dagen, jeg må ha drikke tilgjengelig hele tiden.. Hvis det er ei stund siden jeg drakk noe så kan jeg bli dårlig, rett og slett uggen i hele kroppen, finner meg noe å drikke og da blir jeg bedre med en gang.. Er dette normalt? Sliter også med trøtthet, sover dårlig om natta for jeg må opp for og tisse sikkert 2-3 ganger etter at jeg har lagt meg.. håper på svar
kattemamma Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Høres kjent ut! Er ikke like ille som deg (ennå... er 15 uker), men mye tørst og må alltid ha noe å drikke tilgjengelig. Jeg blir ikke dårlig om jeg ikke drikker, men tror det er fordi jeg føler meg helt uttørka før det skjer, så hiver innpå en haug av vann :-) Foreløpig holder det med en gang opp for å tisse i løpet av natta, håper det holder svangerskapet ut, men blir nok fort et par ganger til etterhvert....
Marit 27 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Høres ut som meg det der:) Jeg er 25 uker:) Har hørt at det er viktig å drikke masse når man er gravid, har noe med blodet å gjøre... husker ikke helt åssen det var, men baby skal hvertfall få nok blod:) å være trøtt er naturlig når man sover dårlig, nå må jeg si at 2-3 ganger opp om natta ikke er så veldig mye;) har tidvis hvert på do en gang i halvtimen... Dette har å gjøre med hvordan mini ligger også har det også med hormoner å gjøre:) Veldig mange bli plaget av urinveisinfeksjon når de er gravide så det burde du sjekke med lege/jordmor neste gang du er der:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Svangerskapsdiabetes? Det første som slo meg. For en av symptomene for diabetes er at man hele tiden er tørst. Så kanskje lurt å høre med legen? Jeg drikker vel ikke så mye vann som man burde gjøre, men merker jeg er mer tørst etter jeg har lagt meg. Er 20 uker på vei og unger ligger å sparker på blæra. Så jeg flyr på do om natten og spes hvis jeg drikker mer vann enn vanlig.
litekreativtbrukernavn Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Selv er jeg som en kamel om dagen, må alltid ha med meg isvann i vesken -ellers så får jeg panikk... hehe. Men kan være lurt å sjekke B.S osv hos legen for å utelukke evt diabetes, da tørste kan være et symptom på det. -Hos meg var det ikke det, ble bare akutt tørst over natten rundt uke 25...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå