Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Har funnet 2 kuler i det ene brystet. Jeg er redd. Oppdaget de for en mnd siden. Har noen her hatt kuler i brystet?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Da regner jeg med at du har bestilt deg en legetime? Det kan være helt ufarlige cyster, men om det er kreftsvulster MÅ du fÅ sjekket dem sÅ fort som mulig. Jeg fant en kul i brystet da jeg var 21, og det viste seg faktisk Å være en svulst. Heldigvis en godartet type som det bare var Å operere ut, uten noe mer behandling utover det! Som oftest er det ikke noe farlig, men viktig Å fÅ sjekket det ut.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Jeg var nettopp på mammografi for en kul i brystet. Oppdaget den ikke helt plutselig, men det var som om jeg hadde kjent noe der en stund, som ikke var en kul, men at det nå var det...jeg var livredd, og sint på meg selv som ikke ble mer obs før. Men, dette viste seg rett og slett å være kjertelvev, og siden jeg er en slank person og har ammet en god del, så har vevet forandret seg og dette har blitt tydeligere å oppdage. Altså, kuler eller endringer man oppdager skal man gå til lege med straks. Som oftest er det ufarlige tilstander, de fleste kvinner vil på et eller annet tidspunkt oppdage kuler e.l og det er oftest ufarlige cyster eller kjertler. Men, man SKAL få sjekket det hos legen, som igjen SKAL sende deg til mammografi. Rett og slett for å være på den sikre siden. Dette går nok helt bra skal du se, det er aller aller mest sannsynlig noe ufarlig, men det må sjekkes. Lykke til!
Gjest Morn du Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Sier som de andre her, bestill time hos legen! Det er det beste du kan gjøre. Har vært der du er nå, og det er et helvete. Jeg holdt ut en helg så at du har holdt ut en mnd er helt utrolig! Det blir ikke borte av seg selv. Masse lykke til, håper du får time fort så du kan roe hodet ditt litt. (Regner med at det er noen tanker som flyr)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har hatt flere kuler i begge bryst, men alle har vært ufarlige cyster. De store ble tappet, mens de små kunne bare være. Jeg gjorde som deg, gikk lenge og kjente på de før jeg turde å gå til legen. Men det er jo bare dumt, man tenker jo alle mulige slags rare tanker. Ring legen og få time til mammografi. Du blir så letta når det er gjort
Marsi2012 Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Ja, gå til legen så raskt som mulig. Det er veldig vanlig å få kuler i brystene, hvorav de fleste er helt ufarlige! Oppdaget selv en kul da jeg var 17. De tok en prøve og det var en helt ufarlig cyste som ikke behøvde noe behandling. Så kom deg til legen og få undersøkt dette. Enten er det jo noe som må behandles - og jo før jo bedre, eller så er det helt ufarlig og du kan puste lettet ut. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå