vannmann84 Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Trenger tips og gode råd. Prøver å få gutten min på 4mnd til å ta flaske, men han brekkar seg bare eller blir sint.... Har prøvd tre forskjellige flaker, både morsmelk og mme. Og d har vært pappan som har gitt ham d. What to do?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Prøv å gi flaske når småen er trøtt eller halvsover. Kan også hjelpe om du tar litt sviskesaft (søtt) på tuppen.
abella Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Jenta mi tok flaske fram til ca 4 mnd, så var det full stopp. Vi prøvde lenge med flaske og mange forskjellige triks. Men det er ofte veldig vanskelig å lære de å ta flaske igjen i den alderen hvis de først har begynt å nekte. Så da droppet vi flaska og har gått rett på tutekopp i stedet. Foreløpig får hun vann fra en tutekopp der vi har fjernet drop-stopen. Hun kan fint greie seg med fast føde + vann til et måltid og derfor ikke så avhengig av meg lenger.
Fru Monalisa Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Er det noen spesielle tutekopper som brukes til babyer? Eller er det bare å kjøpe på butikken?
Underveis --> Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Her nektet storebror flaske i starten. Det som fungerte her var å bytte pupp mot flaske når han ikke var så sulten lenger. Det måtte derimot vedlikeholdes, så selv om vi ikke hadde behov for flaskemating så ofte, så fikk han ca en gang i uka. Det skal nevnes at han i starten heller ikke ville ha smokk, så han var ikke så god venn med det kunstige ;-)
Gjest isimagen Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Har ingen råd annet enn å øve og øve. Her ga pappaen flaske, og vi "tima" det godt så gutten var sulten men ikke skrubbsulten. Han ble kjempesint og skrek helt forferdelig første gang, men vi ga oss ikke. Til slutt sovna han nesten av utmattelse og da tok han flaska halvt i søvne. Høres kanskje litt voldsomt ut, men vi presset han ikke - bare tilbød flasken igjen og igjen. Neste gang tok han den etter 5-10 min (stor protest), og på 3-4 forsøk tok han flasken uten protest. Prøv å øve på flaske flere ganger samme uke, så det ikke går så langt mellom.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Har ingen råd annet enn å øve og øve. Her ga pappaen flaske, og vi "tima" det godt så gutten var sulten men ikke skrubbsulten. Han ble kjempesint og skrek helt forferdelig første gang, men vi ga oss ikke. Til slutt sovna han nesten av utmattelse og da tok han flaska halvt i søvne. Høres kanskje litt voldsomt ut, men vi presset han ikke - bare tilbød flasken igjen og igjen. Neste gang tok han den etter 5-10 min (stor protest), og på 3-4 forsøk tok han flasken uten protest. Prøv å øve på flaske flere ganger samme uke, så det ikke går så langt mellom. I ditt tilfelle høres det jo ut som han ikke vil ha flaske. I mitt og sikkert de fleste andres tilfelle er det rett og slett fordi de ikke greier drikke av flaske, ikke fordi de er sta og ikke skal.
Gjest isimagen Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Har ingen råd annet enn å øve og øve. Her ga pappaen flaske, og vi "tima" det godt så gutten var sulten men ikke skrubbsulten. Han ble kjempesint og skrek helt forferdelig første gang, men vi ga oss ikke. Til slutt sovna han nesten av utmattelse og da tok han flaska halvt i søvne. Høres kanskje litt voldsomt ut, men vi presset han ikke - bare tilbød flasken igjen og igjen. Neste gang tok han den etter 5-10 min (stor protest), og på 3-4 forsøk tok han flasken uten protest. Prøv å øve på flaske flere ganger samme uke, så det ikke går så langt mellom. I ditt tilfelle høres det jo ut som han ikke vil ha flaske. I mitt og sikkert de fleste andres tilfelle er det rett og slett fordi de ikke greier drikke av flaske, ikke fordi de er sta og ikke skal. Om ungene er sta eller om de synes det var uvant og rart med en silikonsmokk i munnen er jo umulig å vite. Gutten vår blir uansett sint når han er sulten men ikke får i seg mat. Det samme gjelder nå når skjeene med grøt ikke kommer fort nok. Nå drikker han ihvertfall av flaske med stor entusiasme og holder den gjerne selv
Maybeline Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Har du prøvd dr.Brown sine flasker? Her prøvde vi flere typer, men det er kun drBrown hun tar - tuppen en ganske myk og minner sikkert mest om brystvorten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå