Gå til innhold

Hjelp meg med frieri til samboer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal henge meg på "tradisjonen" og fri til samboer 29.2. Er drittskummelt, lurer på hva han kommer til å si, hvordan reagere osv. Er ikke redd for å få et "nei" siden jeg er voksen nok til å forstå at han elsker meg uansett, men kanskje ønsker å fri selv. Vi har snakket om fremtidig ekteskap og viktigheten av det helt fra dag 1 da vi flyttet sammen. Vi har kun bodd sammen i 8 måneder, kjent hverandre en god del lengre, og jeg kommer fra en kultur der det ikke er vanlig å vente i årevis med å forlove seg.

Hvordan gjør man det? Kjøper man ringer? Trenger litt tips for å gjøre det på en romantisk og kanskje litt kul måte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok ikke til hjelp. Men jeg mener at om man må ha et frieri for å bli enige om å gifte seg, så er man så gammeldags at det burde være mannens oppgave.

Så er det også så typisk at et frieri er noe dama går og drømmer om, og derfor tror at det er likt for mannen. Men han syns kanskje det bare er fjollete.

Skrevet

Glem ringene ihvertfall, ta det hvis han sier ja.

Hvis du kjøper ringer kan han føle seg presset til å si ja selv om han kanskje ikke mener det.

Skrevet

Glem ringene ihvertfall, ta det hvis han sier ja.

Hvis du kjøper ringer kan han føle seg presset til å si ja selv om han kanskje ikke mener det.

Takk for begge svar. Så bare at hun som skrev på skravlesiden kjøpte ringer. Tenkte evt da å kjøpe ringer og så ta dem frem HVIS han svarer ja. Er redd for negativ reaksjon samtidig som det frister VELDIG å fri på onsdagen...

Skrevet

lykke til :) jeg ville gjort det på den tradisjonelle romantiske måten og gått ned på kne med ring. kan ikke skjønne annet enn at han sier ja når dere bor sammen og har barn sammen.

er ett stort mysterium for meg at folk syntes det er ok å få barn og bo sammen men ikke gift seg

Skrevet

lykke til :) jeg ville gjort det på den tradisjonelle romantiske måten og gått ned på kne med ring. kan ikke skjønne annet enn at han sier ja når dere bor sammen og har barn sammen.

er ett stort mysterium for meg at folk syntes det er ok å få barn og bo sammen men ikke gift seg

Vi har ikke barn sammen (bodd sammen i kun 8 måneder), men faren til barna er ute av deres liv, så samboer fungerer som farsfigur for ungene (som ikke husker sin biologiske far). Eneste jeg er redd for, er at han får kalde føtter og stikker hvis jeg frir og skremmer ham (panikk too much, jeg vet :)

Jeg er også ganske tradisjonell på det der, pluss at i min kultur er det vanligere å være gift enn samboere (ikke at DET er eneste motivasjon for å fri, men at det også spiller inn)

HI

Skrevet

lykke til ! mannen min fridde til meg etter 4 mnd sammen. han kommer også fra ett sted der det er vanlig å være gift. vi bodde dog sammen i 1,5 år før vi giftet oss.

lykke til igjen!

du får nok ett ja:)

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Hvis jeg får "ja" så blir uansett ikke noe bryllup før neste påske, så da har vi jo bodd sammen i 2 år når bryllupet eventuelt står. Men fortsatt, er det drittskummelt, og kun 2 dager igjen :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...