Gå til innhold

Fri til samboeren 29 / 2 .... Trenger tips !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har planer om å fri til onsdag , har kjøpt ringer ! Og nå nærmer det seg ...

jeg vet faktisk ikke hva han vil svare men tar en sjans , han har tidligere sagt at han ikke skjønner dette med giftemål . Så spurte jeg han rett ut for noen mnd siden hva han ville svart hvis jeg gjør det og da sa han at han ikke visste mens han hadde et smil ... så tenkte jeg at det er en sjanse !

Men bestemte meg for at 29 / 2 må jeg fri , det er skuddår og jeg vil gjøre det på denne dagen .

Jeg må gjøre det hjemme ... jeg vil gjøre det litt morsomt , ikke så alvorlig !

Tenkte kanskje på noe rebus greier ... Men vet ikke ..

Trenger tips !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på tråden jeg... vi har kun bodd sammen i 8 måneder, men snakket om bryllup i fremtiden fra dag 1. Og nå fikk jeg vite at hans søskenbarn som har vært sammen med dama i litt over 1 år skal gifte seg med henne i desember.

Er livredd for at noe i forholdet blir ødelagt hvis jeg frir, men kanskje tar sjansen på det... Har enda ikke kjøpt ringer, og henger meg på tråden :)

Skrevet

Jeg syntes du skal kjøre på hvis du føler det er riktig ! Men en risikerer jo et nei da . Men er kjærestene våres glad i oss så kan de ikke svare nei ! hehe ...

jeg tenker litt at det er nå eller så må jeg vente til neste skuddår og det er lenge til .. jeg er litt tradisjonell og vil jo egentlig at han skal fri men dette har han sagt at han aldri kommer til å gjøre for at er ikke så veldig på dette med gifting .

Forbreder meg på at han kan si nei , men jeg vet at han syntes det er ok om vi forlover oss så sa får vi evt gjøre det . Men jeg skal fri !

Kjør på !

Skrevet

Lykke til, dere modige damer! :)

Har planlagt masse frierier for meg selv, men mannnen er veldig tradisjonell på enkelte områder, og jeg vil ikke "skuffe" han ved å fri selv når jeg vet at han vil være den som gjør det.

Hvis du vil gjøre det enkelt kan du f.eks lage en god middag til han, og be han tenne stearinlysene. I fyrstikkesken kan du legge litt bomull og ringen og når han åpner esken finner han den (bare husk å legge fram fyrstikkesken på bordet og gjem evt lightere i nærheten så han ikke finner fram noe selv ;) ).

Hvis du vil lage rebusløp kan du prøve å sirkle inn fra forskjellige rom i huset, og ende opp foran peisen, i sofaen med stearinlys rundt eller lignende. Kanskje ikke for mange lapper /rebuser, og kanskje de kan hinte til forskjellige ting innenfor giftemål/frieri? Eller det kan være spørsmål hvor svarene viser hvor godt han kjenner deg. Jeg synes selve frieriet bør være romantisk, selv om opptakten kan være morsom eller spennende. Ellers føler jeg at hele frieriet fort blir litt useriøst. Jaja, det er meg da, jeg er kanskje litt for tradisjonell selv :P

Håper du finner ut av det og at det blir et vellykket frieri! :)

Skrevet

Jeg fridde til min kjære på juleaften:) han har også sagt at han ikke skjønte helt poenget med giftemål, men jeg fikk et klart og tydelig ja:)

Jeg laget en scrapbook med bilder og koselige minner fra tiden vår sammen, og på siste side, sto det, vil du gifte deg med meg?:)

Jeg hadde også kjøpt ringer som jeg teipet på den siste siden. Han ble rimelig rørt og overrasket, og jeg fikk som sagt et ja. Var forberedt på å få et nei, men man må jo ta en sjanse hvis man skal få vite. Vi skal gifte oss sommeren 2013:) (hvis alt går som planlagt)

Skrevet

Godt å høre at han sa ja forde om han hadde sagt at han ikke skjønte poenger med giftemål .. Jeg føler jeg må ta sjansen .. Men blir utrolig skuffa om han sier nei !!

Det jeg tenkte var å legge ut 3 lapper som jeg klistrer en love hearts på med hint .. Som feks you&I ? Osv ..

Den siste tenkte jeg at skal være en lapp sim det står at jeg ville bare fortelle hvor glad jeg er i han og setter pris på han .. Så skal det være en pakke vedlagt , tenkte å kjøpe en søt bamse eller noe med en lomme og putte ringen oppi , når han ser ringen så sier jeg kort hvor mye han betyr så går jeg på kne og spør om han vil gi meg etternavnet hans ...

Høres dette bra ut ?

Skrevet

Jeg fridde til min kjære på juleaften:) han har også sagt at han ikke skjønte helt poenget med giftemål, men jeg fikk et klart og tydelig ja:)

Jeg laget en scrapbook med bilder og koselige minner fra tiden vår sammen, og på siste side, sto det, vil du gifte deg med meg? :)

Jeg hadde også kjøpt ringer som jeg teipet på den siste siden. Han ble rimelig rørt og overrasket, og jeg fikk som sagt et ja. Var forberedt på å få et nei, men man må jo ta en sjanse hvis man skal få vite. Vi skal gifte oss sommeren 2013:) (hvis alt går som planlagt)

åå dette var bare såå romantisk!! Veldig fin måte å fri på :)

Skrevet

Godt å høre at han sa ja forde om han hadde sagt at han ikke skjønte poenger med giftemål .. Jeg føler jeg må ta sjansen .. Men blir utrolig skuffa om han sier nei !!

Det jeg tenkte var å legge ut 3 lapper som jeg klistrer en love hearts på med hint .. Som feks you&I ? Osv ..

Den siste tenkte jeg at skal være en lapp sim det står at jeg ville bare fortelle hvor glad jeg er i han og setter pris på han .. Så skal det være en pakke vedlagt , tenkte å kjøpe en søt bamse eller noe med en lomme og putte ringen oppi , når han ser ringen så sier jeg kort hvor mye han betyr så går jeg på kne og spør om han vil gi meg etternavnet hans ...

Høres dette bra ut ?

Jeg synes dette hørtes koselig ut:) men kan også hende han fort skjønner tegninga siden det er denne dagen, altså dagen da kvinnene kan fri. Det kunne ikke falt meg inn å gå ned på et kne, da jeg synes det liksom er en manneting. men det er så klart bare min mening, og er jo ingen grunn til at kvinner også kan gjøre det. Om du ofte gir han en liten oppmerksomhet, er det jo ikke sikkert han skjønner noen ting. Men kanskje du bare kunne laget frokost og satt bamsen på tallerken med ringene oppi? og så si hva du føler for han. Bare forslag. men kjempe masse lykke til, fortell gjerne hva svaret ble:)

Klart man er redd for å få et nei, og man blir skuffet om det skjer. men elsker han deg, så sier han nok sikkert ja:) igjen lykke til:)

Skrevet

Takk for svar :-) Er enig med deg , jeg velger å ikke gå på kne .. Og dropper hintene

. Har kjøpt et kort idag hvor det er en lomme inni som jeg legger ringen hans oppi , han leser da kortet først hvor det står hva jeg føler.. Så ber jeg han åpne den lomma etter han har lest ..

Jeg ordner kveldsmat med masse godt mens han dusjer ( dusjer alltid på kvelden ) så legger jeg kortet på tallerken hans .

Eller blir det litt for enkelt ?

Skrevet

Jeg synes ikke det blir for enkelt, men det er mitt syn på det. Hadde det vært min mann som fridde til meg, hadde jeg nok forventet at han laget en god middag, ga meg blomster og gikk ned på kne. Men igjen så er ikke han en sånn type mann, og det var også litt av grunnen til at jeg ville fri, fordi jeg trodde det aldri ville skje uten at jeg tok intiativet.

Det blir mye nerver før man hopper i det, og derfor er det fort gjort å bli litt inøvd hvis man skal fortelle alt man føler for han. derfor valgte jeg å gi han en scarpbook, hvor det sto litt og litt. fordi jeg vet med meg selv at jeg nok ikke hadde klart å si alt. Jeg vet også at noen menn ihvertfall ikke er så glad i så mye styr som vi damer er, og at det enkle er ofte det beste. Syntes dette hørtes veldig fint ut:) lykke til:) spent på hva han svarer ja;)

Skrevet

Masse lykke til!! :)

Jeg syns dere er tøffe, jeg :) Selv er jeg så kjedelig og tradisjonell at her var det mannen sin "jobb" :P Han gjorde det riktignok ganske uventet bare 5mnd etter vi ble sammen da..

Gi oss tilbakemelding på hvordan det gikk? :)

Skrevet

Masse lykke til!! :)

Jeg syns dere er tøffe, jeg :) Selv er jeg så kjedelig og tradisjonell at her var det mannen sin "jobb" :P Han gjorde det riktignok ganske uventet bare 5mnd etter vi ble sammen da..

Gi oss tilbakemelding på hvordan det gikk? :)

Venninna har fått "ja" på mandag etter 6 måneder sammen med samboer. Synes hun er tøff. Sikker på at frieriet ditt går bra, HI! Lykke til og husk å oppdatere oss!

Skrevet

Han sa ja !!!!!! Fremdeles i sjokk da jeg aldri trodde han skulle si ja til giftemål ..

Lykke!!!

Takk for tips jenter :-)

Skrevet

Gratulerer Hønemor!

Skrevet

Han sa ja !!!!!! Fremdeles i sjokk da jeg aldri trodde han skulle si ja til giftemål ..

Lykke!!!

Takk for tips jenter :-)

åhh så koselig:) gratulerer så mye:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...