Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Vi har en katt på nesten året, og jeg synes den oppfører seg så innmari rart. Det nytter ikke å lære den noe (jada, jeg vet det er en katt), vi kan ikke stole på den i det hele tatt så den kan ikke være inne uten tilsyn, da den er troende til å rasere det meste. Det største problemet er at den spiser ledninger, ikke bare biter i, men biter hele ledningen opp i mindre biter. Det kan da ikke være normalt, de fleste katter ville da lært etter en gang (den må ha fått støt da dette er ledninger som er "i bruk"). Den har også gradvis blitt urenslig, på den måten at den gjør fra seg ute (evt. i utslagsvasken hvis den er for lenge inne), men den vasker seg ikke og lukter konstant ekkelt, og det er ofte rester etter avføring. For noen dager siden hadde den avføring oppover hele halen, uten å bry seg det minste. Den liker ikke å være ute, så stort sett lever den på vaskerommet når vi ikke har mulighet til å holde øye med den, noe den faktisk ser ut til å like (det er en kastrert, lat, hannkatt), men det kan da ikke være noe særlig til liv. Det nyeste er at det virker som han "lekker" litt, særlig når han sover. Det stinker tiss av sengen hans og av dørmatta ute hvor han også pleier å ligge. Dette bryr han seg ikke om og ligger gjerne i dette og lukter dermed enda verre. Jeg begynner å tro at denne ledningspisingen kan ha gjort noe med han, da disse problemene har blitt gradvis verre. Vi vurderer nå å avlive han, fordi jeg er redd for at han skal bli utilregnelig hvis dette fortsetter. Han er en koselig og snill katt, men ser tendenser til at han ikke kjenner igjen meg eller ungene hvis vi f.eks. sitter eller ligger og han blir da mindre koselig (har ikke gjort oss noe galt, men jeg stoler ikke på han lenger). Noen som har erfaring med liknende situasjoner, og hva gjorde dere?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Min katt er gammel nå, men da hun var kattunge spiste hun av all isolasjonen på tv-antenna (ledningen som går langs gulvet). Hun spiste og på andre ledninger, giftige potteplanter, juleband o.s.v. Katter er nysgjerrige av natur, noen er værre enn andre. Hvor gammel var han når han ble tatt fra moren, moren skal jo lære deg å stelle seg og holde seg rene. Min er veldig renslig og vasker seg støtt og stadig. Men jeg husker at jeg har vært nødt til å vaske baken hennes av og til, etter magesjau. Jeg ville tatt han med til dyrlegen var jeg deg for å få råd der
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Kanksje katten merker dere ikke liker den.Hvis katter ikke trives et sted så kan de gjøre mye rart.jeg har hatt katter hele mitt liv og aldri opplevd det du sier.men vil dere ikke ha katten så ta den med til dyrlege å få den avlivet .,det er det mest humane da.eller hvis dyrenenes hus i bærum har plass så kanskje de kan ta i mot den.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Høres ut som om katten din kanskje har fått mark i magen! Det kategoriseres vertfall med at de slutter å bry seg med å være renslig. Spiser han mye? Dette er også ett tegn,siden marken spiser all måten katten får i seg vil den være veldig sulten. Uansett høres det ikke noe bra ut, og virker som pus er syk. Ts ham med til dyrlegen du ;-)
Von Hertelhofen Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Du kan jo ringe til dyrlegen i morgen og forhøre deg, det koster ingenting. De kan jo vurdere situasjonen og gi deg tips eller si om du må bringe katten inn til undersøkelse:-)
LoveDove Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Du må til veterinæren ja! Katten min er 14 år, og det verste hun har gjort er å tisse på gulvet et par ganger, og det var delvis min feil. Hun er pratsom, og til tider irriterende, men dette høres virkelig ikke bra ut!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Kanksje katten merker dere ikke liker den.Hvis katter ikke trives et sted så kan de gjøre mye rart.jeg har hatt katter hele mitt liv og aldri opplevd det du sier.men vil dere ikke ha katten så ta den med til dyrlege å få den avlivet .,det er det mest humane da.eller hvis dyrenenes hus i bærum har plass så kanskje de kan ta i mot den. Kanksje katten merker dere ikke liker den.Hvis katter ikke trives et sted så kan de gjøre mye rart.jeg har hatt katter hele mitt liv og aldri opplevd det du sier.men vil dere ikke ha katten så ta den med til dyrlege å få den avlivet .,det er det mest humane da.eller hvis dyrenenes hus i bærum har plass så kanskje de kan ta i mot den. HI her... Jeg liker veldig godt katter, også denne katten. Og jeg har hatt mange katter i mitt liv, men aldri opplevd dette. Derfor jeg reagerer. Den var 13 uker da den ble tatt fra moren, så den skulle være gammel nok. Den kom riktignok fra et hjem med maaange katter, så jeg har tenkt litt på at den kanskje ikke fikk den oppfølgingen den trengte da den var bitteliten. Ringer dyrlegen i morgen.....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 har du vært hos dyrlegen? hvordan er det med pus?
Tuttelura881 Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har hatt katter i tyve år, og for d første ville jeg ha tatt katten til dyrelegen! Kjøpt inn harmløst middel som smaker stykt og smør det på de plassene der du tror katten blir og spise og tygge.. Høres også ut som katten din kjeder seg! Det er ikke bare en katt, de kan trenes opp! For eksempel med klikker trening! Har gjort dette med min katt, han har lært seg, sitt, give me five, gi labb, hoppe og følte fingeren! Katter er utrolig smarte, og som regel når de gjør ting uten om det normale! Så er det noe galt, vist den lekker urin, kan d være urinveis i feksjon. Nyrestein, kastererte katter skal ikke ha mue salt i maten. Om den har mye diare, burde du får den sjekket for enten orm eller fremmedlegemer i magen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå