Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Har du 10 års ansinitet, og er fagarbeider og har i 4 år fått lønn som fagareider, hvilken årslønn har du? Jeg har 342 000 i årslønn i 100% stilling. Men nå vil arb.giver (privat bhg) sette meg ned til 313 000, forde bhg ikke lenger har råd til å lønne meg som fagarbeider. Har de virkelig lov til det??
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Har du 10 års ansinitet, og er fagarbeider og har i 4 år fått lønn som fagareider, hvilken årslønn har du? Jeg har 342 000 i årslønn i 100% stilling. Men nå vil arb.giver (privat bhg) sette meg ned til 313 000, forde bhg ikke lenger har råd til å lønne meg som fagarbeider. Har de virkelig lov til det?? Er du fagarbeider?
ispinnen Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Har du 10 års ansinitet, og er fagarbeider og har i 4 år fått lønn som fagareider, hvilken årslønn har du? Jeg har 342 000 i årslønn i 100% stilling. Men nå vil arb.giver (privat bhg) sette meg ned til 313 000, forde bhg ikke lenger har råd til å lønne meg som fagarbeider. Har de virkelig lov til det?? Er du fagarbeider? Ja jeg er omsorgsarbeider, har fagbrev i omsorgsarbeiderfag. Ble lønnet som fagarbeider da jeg ble annsatt. Og har hatt den lønna hele tiden tll tross for at det er assistent uten særskilt krav til uttdanning stillinga er. Men jeg har fått fagarbeider lønn i 4 år, men nå har plutselig ikke hun råd å lønne meg slik lenger..... Hmmmm
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Nei, men har hun ikke råd til å lønne deg kan du miste jobben.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Sålenge stillingen din er en assistent stilling så har du ikke krav på fagarbeiderlønn! Jeg har assistent stilling i dag selv og skal ta ferdig fagbrev neste år (har bare igjen eksamen) men jeg vil ikke få annet enn ass.lønn fordi bhg jeg jobber i ikke har råd til å ansette fagarbeidere... =) Men 10 års ans. i ass.stilling er vel 317000kr... (tariff) er det jeg har =)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 I en kommunal barnehage har du krav på lønn som fagarbeider, ansatte i stat og kommune får alltid lønn etter utdanning og ansenitet. Men det finnes ingen lover som gir deg rett på en viss lønn i en privat bedrift. Selv om det finnes en tarifflønn er ikke arbeidsgiver pliktig til å gi deg den, det er ikke noe krav om minstelønn i Norge. Så det er mange som jobber for lavere lønn enn tariff rundt omkring. Det jeg er litt usikker på er om hun kan senke lønnen din, men om alternativet er å sparke deg for så å ansette en ufaglært assistent vil hun nok tilby deg å ta jobben for lavere lønn først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå