Gå til innhold

Jordmor eller fastlege?


Mrs.Steel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er gravid for første gang, termin 4 nov har jeg regnet ut, og lurer på om noen av dere vet hvordan man går fram nå i forhold til første kontroll.

 

Har lest at man kan velge mellom jordmor og fastlege, og i og med at jeg har en mannlig fastlege som jeg ikke liker noe særlig, så vil jeg jo helst til jordmor. Hvordan velger man dette? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Hadde nok kontaktet fastlegen første gang. Da får du full sjekk + får tatt alle blodprøver du skal ta. Du behøver ikke gynekologisk undersøkelse, det er valgfritt. :) Da jeg fikk min første gikk jeg til fastlege/jordmor annen hver gang.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammal mann til fastlege, så jeg valgte å gå kun til jordmor sist, det kommer jeg til å velge denne gangen også. Men jeg går til legen aller første gang for å ta alle testene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å gjøre det samme denne gangen som jeg gjorde siste, fastlege + jordmor. Likte den kombinasjonen, de utfylte hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Jeg ringte fastlegen i dag og fikk time der 3. april. Herregud det er leeeeenge til!!! Men da starter jeg der i hvertfall, så får vi se.

 

En annen ting.

Kommer dere til å ta med barnefaren på timene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gitt annenhver gang hos lege jordmor sist. Denne gangen tenker jeg en gang til lege for å ta prøver og deretter kun jordmor. Mannen var kun med på ultralyd sist og en time hos jordmor når det nærmet seg fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart om jeg tar med sambo på første timen? Jeg spurte da jeg ringte legen og de sa at begge deler var vanlig. Er jo en liten trygghet liksom. Også blir han jo involvert fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe fastlegen og bestille time der i dag. jeg har også termin 4 nov :) Så får jeg se hvordan jeg gjør det etter det. Har aldri vært gravid tidligere, så det er vanskelig å vite man man skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe fastlegen og bestille time der i dag. jeg har også termin 4 nov :) Så får jeg se hvordan jeg gjør det etter det. Har aldri vært gravid tidligere, så det er vanskelig å vite man man skal gjøre :)

 

Da er vi i samme båt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...