Gå til innhold

Jeg sliter så :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 7 og 9 år, i det siste så har sjuåringen virkelig blitt frekk i munn, kjefter oss ut og svarer igjen.

 

Vi har trena på høflighet, bordskikk, osv osv siden de var små men nå virker det som ingenting av dette har skjedd:(

 

Blir så lei meg, vilje ha høflige barn, og kunne dra på turer med familien uten og måte bare bruke kjeft eller sende de på rommet,

Er dette en periode eller er mine barn på vei til og bli skikkelig møkkaunger,

Han største skjønner ikkeordet nei eller slutt lengre,

 

Har lyst til og filleriste de til de skjønner når nok er nok ( dette gjør jeg selvfølgelig IKKE) men tanken er der men gjør det ikke.

 

Har prøvd det meste, belønning, straff( ta vekk noen goder) men ingenting funker lengre.

 

Hvor er de søte snille unga mine????

 

 

Tips taes mot med åpne armer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klare grenser, klare konsekvenser (og gjennomføre det som blir sagt), minst mulig kjefting, for det hører de ikke, men mye ros for å være snill og grei.

 

Og husk, barn oppfører seg ulikt hjemme og borte. Engleunger borte, smådjevler hjemme...

Skrevet

Enig med #3.

 

Og gå foran som et godt forbilde. De ser hvordan du oppfører deg, men også andre de ser opp til. Kan være eldre barn eller barn de ser på tv i tv-serier og slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...