Gå til innhold

Hva er det med mannfolk og sykdom...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir like irritert og overgitt hver gang.

Mannen min klager ALLTID over en eller annen vondt her eller der.

Jeg har også stiv og støl rygg hver morgen, men kan jeg ligge og 'komme meg' fordet? Nei, jeg må opp!

Når vi alle var syke her med influensa, hvem måtte opp med ungene fordi han var så elendig? Jo jeg!

Enda målte vi begge temperaturen. Han hadde 36,2 (?) og jeg 39,2...

Men han var SÅ syk!

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Genfeil mistenker jeg...

Skrevet

det er ingen som er så syk som et sykt mannfolk vet du

Skrevet

Det hørtes kjent ut...Mannen min er snill og god og flink, men om han er bittelitte granne syk, så er han en fullblods manneklisje. Det er sukk og stønn, akk og okk og "kjenn på panna mi!". Han erklærer seg sengeliggende om termometeret passerer 38,2, og orker ingen ting, annet enn å se på filmer og kanskje spille Call of duty foran pc'n. Sette på en vaskemaskin er helt utelukket.

Samtidig så har dette skjedd ved flere anledninger når jeg ar ringt han på jobben for å gi beskjed om at jeg er syk og at han evt må hente/handle ol:

jeg: jeg føler meg ikke bra, og termometeret sier 39,7, så jeg måtte dra hjem fra jobb.

Han: Uff da, stakkars deg! Skal du i butikken i dag?

Jeg er aldri den sykeste hjemme hos oss om begge er dårlige på en gang. Selv ikke i fjor da legen konstaterte at jeg hadde dobbeltsidig lungebetennelse, mens mannen min bare hadde litt rufsete hals og var forkjøla, så lurte han på om ikke jeg kunne lage noe godt til lunsj når vi kom hjem, for han måtte bare rett i seng...

Heldigvis er han sjelden syk ;)

Skrevet

Glad jeg ikke får sånn manneinfluensa, det høres forferdelig ut! ;P

Skrevet

fy fader... Blir oppgitt:p

Skrevet

Jepp, som min far sa det så fint (og MENTE det):

Kvinnfolk som klager over en barnefødsel, har virkelig ikke opplevd å være skikkelig forkjøla!

Skrevet

Mø schæl: Hahahahaha ;P *ler høyt*

Skrevet

Her har vi en regel som er ganske grei. Hvis du er for syk til å gå på jobb eller se etter barna holder du senga på soverommet uten TV eller PC. Vanlige bøker er lov, men å ligge på sofaen å se TV er uaktuelt (gjelder også om det er landskamp i fortall). Så lenge det er skikkelig kjedelig å være syk blir det mindre manneforkjølelse også.

Det samme gjelder selvfølgelig for ungene også. Er de for syke til å gå på skolen holder de senga på rommet. Kjedelig, men det hindrer klaging og forsøk på å få være hjemme når de egentlig er friske.

Skrevet

Har dere virkelig den regel for voksne??? Hehe :P

Skrevet

Ja. Veldig greit. Hvorfor skulle det være andre regler for voksne enn for barn og ungdommer på dette?

Noe mer irriterende enn syke folk som slanger seg på sofaen hele dagen, skal ha førsterett til fjernkontrollen og ikke tåler å høre at ungene leker skal man lete lenge etter.

Skrevet

Hehe.

Skulle sett trynet hans om jeg sa han måtte holde senga uten Mac'en og ikke fikk se fotball på tv...

Det hadde nok ikke funket!

Men er fornøyd med at jeg klarer å ta meg av ungene på en nogenlunde måte til tross for sykdom. Skulle tatt seg ut ned to 'ubrukelige' foreldre...

(Hadde glemt denne tråden...)

HI

Skrevet

Greia er jo bare det at vi damene jo faktisk står opp og hjelper dem, selv om vi er like dårlige selv. Ergo er det jo ingen grunn for dem til å ta seg sammen og ta i et tak selv om de er syke.

Skrevet

Greia er jo bare det at vi damene jo faktisk står opp og hjelper dem, selv om vi er like dårlige selv. Ergo er det jo ingen grunn for dem til å ta seg sammen og ta i et tak selv om de er syke.

Her tror jeg at du har et meget godt poeng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...