Gå til innhold

Engstelse for spontanabort, noen som vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå uke 5 + 1, og kjenner jeg er litt engstelig.

Første gang jeg hadde en abort var jeg ikke i tanke om at det kunne skje engang, og man så det ikke før jeg kom på ultralyd i uke 16.

Ingen smerter, og ingen blødninger. Men det var dødt der inne, og de antok at jeg mistet i ca uke 12.

Jeg hadde da en jente fra før.

Andre gang var neste gang jeg ble gravid, og da fikk jeg tett oppfølging, siden jeg mistet så kort tid siden. Ca 6 mnd senere.

Alt så veldig fint ut, var til flere ultralyder regelmessig.

Jeg har da i uke 18+3, og fostervannet bare begynte å renne, og det var ikke noe noen kunne gjøre. Fødte en liten gutt 2 mai, 2001

Så fikk jeg en jente april 2002, alt gikk bra i svangerskapet.

Min minste prinsesse kom mai 2009, og dette var også et godt og normalt svangerskap.

2010 ble jeg gravid igjen... fant det ut i uke 6, og startet bare å blø i uke 8.

Så kom magesmertene og blødningene bare ble kraftigere.

Så nå er jeg fryktelig nervøs, og med tanke på min situasjon med at kjæresten min forlot meg for et par uker siden, og nå har gått tilbake til sin eks, er jeg redd stress og uro kan påvirke graviditeten negativt.

Føler jeg skal få mensen når som helst, og men det er ikke smerter, men heller bare et "ubehag"...og en ekkel følelse.

Noen som vet mer om dette enn meg?

De tidligere gangene har jeg ikke fått noe forvarsel av noe slag, så det å brått bare miste har kommet som sjokk for meg.

Er sjangsen større for meg til å miste nå tror dere, siden jeg mistet for et par år siden?

Takknemmelig for alle aom vil svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære søte deg. Jeg kan ikke svare deg,men det er grusomt å engste seg.Ta kontakt med lege eller jordmor,fortell om engstelsen,snakk med dem og la dem gjøre hva de kan for å berolige deg :)

Skrevet

Kjære søte deg. Jeg kan ikke svare deg,men det er grusomt å engste seg.Ta kontakt med lege eller jordmor,fortell om engstelsen,snakk med dem og la dem gjøre hva de kan for å berolige deg :)

Skrevet

Huff ja... og i grunn ble det ikke mindre engstelse av å lese mye her inne. Nå ser jeg jo også at noen stiller spm tegn ved manglede symptomer også... Jeg kan ikke si jeg har noen annen følelse enn det jeg nevnte jeg, at det føles som om "mensen snart kommer"

Ellers merker jeg ikke noe. Ikke trøtt, ikke kvalm og heller ikke noe ømme bryster.... tanken hadde ikke slått meg at jeg kanskje burde merket noe?

Tok to tester...en sånn a1, som det skulle komme 2 streker på, den viste ikke noe...så vidt kun antydning til en rosa strek som skulle ha vært der på en måte. Tok en ny en halvtime etterpå...clearblue, med uke indikator. Den sa gravid 1-2 uker, mens kalkulatoren sier at jeg er 5 uker. Siste mens 21 januar. Kan jeg ha vært gravid kanskje, og mistet? Siden den ene testen ikke slo ut?? Jeg var 1 uke over tiden min....Skjønner lite her i grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...