Gå til innhold

Ulltrøyer fra foreks. Cubus, Pierre Robert, Janus osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere de rene? Vi har bodd i et kaldt hus i vinter, så ungene har levd i ulltrøyer og longser døgnet rundt hele vinter, og når de har spist og lekt har det jo kommet litt søl på ulla. Har irritert meg i hele vinter at jeg ikke får ulla ren. Ofte virker det som om trøyene ikke er blitt vasket i det hele tatt.

Hvordan vasker dere denne ulla? På ullvask 40 grader eller normalvask 40 grader? For jeg har ikke dette problemet så veldig med hjemmestrikket ull (med mindre det er flekker som det sier seg selv er vanskelige å få bort da), bare disse trøyene og longsene man får kjøpt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet. Vasker på ullprogram, og det blir ofte ikke rent på første vasken selv med mindre en halvfull maskin. Av og til er ikke hele plaggene våte engang! Fatter egentlig ikke hvordan det skal være mulig, all den tid jeg SER at vannet går over plaggene og det snurrer rundt.... men likevel......

Jeg må ta ekstremt lite klær i maskinen (type 4 plagg) for å få det helt rent. Drittmaskin har jeg konkludert med.

Har du prøvd å ta mindre klær i maskinen?

Skrevet

Her bruker vi ullundertøy alle sammen, også jeg og mannen, fra oktober til april/mai. Hvitt ullundertøy kan være vansklig, men det andre har jeg ikke problemer med. ¤0 grader med milo på ullprogram tar det meste.

Skrevet

Har også hørt et tips om å ha en kork eddik med Miloen(eller ullsåpa man måtte bruke) tar bort vond lukt og svetteflekker som setter seg i ulltøy... Vask på vanlig ullprogramm 30-40C :)

Skrevet

Ikke alltid så lett å få ullplaggene rene nei :( Her skyller/vasker jeg flekken i vasken og sprayer på vanish så snart som mulig, og skylder vekk vanishen igjen før jeg legger meg for kvelden. Det tar det som regel. Får flekken tørke skikkelig blir den som regel værende for evig og alltid

Skrevet

30 grader ullvask, aldri hatt flekkeproblem.. God maskin kanskje?! Men er nøye på å bruke smekke på de minste ved middag. Ellers er det lite andre flekker som kommer på klære her. Har jeg finslige barn jeg eller?!

Hva roter de på klærne?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Dette er et problem jeg aldri har hatt. Vasker forholdsvis fulle maskiner også, men har vel god vaskemaskin, da. ;-) I tillegg bruker jeg alltid gallesåpe/flekkfjerningssåpe på flekker. Den tar t.o.m babybæsjflekker, den! Kjøpes i helsekosten eller hos f.eks Clas Ohlsson. Vasker med Milo uparfymert og ullprogram 40 °.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...