Mia2010<3 Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Hei! Jeg lurer på om det er noen her, som er flink med interiør... Jeg lurer svært på hvilken hovedfarge vi skal ha inni huset vårt...dette er vanskelig! vi har åpen løsning mellom kjøkken, stue og spisestue.. alt av pynt osv er i hvitt og sølv, og vi har sand-fargete møbler.. Spm mitt er: Hvordan farge skal jeg male veggene i?? Jeg vil ha en LYS farge, men ikke kritthvit. men den må være såpass lys at den lett kan kombineres med andre ting, MEN hovedsakelig være nydelig til hvitt og sølv Håper noen der ute kan svare meg iløpet av dagen, pga jeg må å kjøpe maling i morgen tidlig.. :/ Vil si at jeg vil ikke ha caffe latte, den er altfor brun..da vil jeg heller den skal gå i grått kanskje, om det passer sandfargete møbler?? vil ikke ha gulskjær, rosa skjær, grønnskjær osv..da vil jeg heller ha gråskjær;) Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 er populert me grått da:) eg liker det veldig godt.. har selv kvit stue med ein grå vegg..
tyr82 Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har hvite og grå vegger, og har en sandfarget sofa. Jeg synes det funker fint. Jeg har hvit pepper (er nesten som hvit og jeg var litt skuffet da jeg fikk den på veggene, for jeg trodde den skulle være litt annerledes) og den som bare heter grå, tror jeg. Jeg elsker den gråfargen!
Mia2010<3 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2012 Ja, det er jo fint med grått:) Men jeg vil ikke ha veldig grått.. noen her som har malt med skagen? eller vet en farge som er hakket lysere enn skagen?
tyr82 Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Den min som heter grå (jeg måtte male noe som måtte fikses så etter jeg flytta inn og fikk målt i butikk hvilken farge det var) ville jeg kalt lysegrå, jeg vil tippe at den er litt lysere enn skagen, men nå har jeg riktignok ikke sett skagen på vegg.
Mia2010<3 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2012 nå har vi forresten fargen latte i stua..forsåvidt en fin farge, meen jeg vil kanskje ha en farge som er litt mer grått i, MEN IKKE mørgere! heller pittelitt lysere
Mia2010<3 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2012 okei:) skal skal sjekke det ut!
Mia2010<3 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2012 Noen flere som kan gi noen råd??
Heidi <3 Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Jeg ville spurt de som jobber i fargehandlen.. beskriv det du sier, at du gjerne vil ha en veldig lys grå.. så finner de sikkert noe du blir fornøjd med! Lykke til imåra da
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Hvit lin, blanding av beige og grått. Veldig fin. Ellers er fargen CHI fantastisk men den er kritthvit ( noe du ikke var ute etter) men den blir ikke gul. Og de var det viktigste for meg. Den er super, vi er veldig fornøyd!!
Mia2010<3 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2012 Hvit lin er fin ja! men er ikke den litt mørkere enn latte? vil ikke ha mørkere enn latte som vi allerede har..men vil ha en som er LITT mere grått i enn latte.. Chi er fin, men litt for hvit for meg;) noen som vet en farge som er hakket mer grå enn latte, men fortsatt kan kombineres med beige?
RosaHelikopter Skrevet 27. februar 2012 #12 Skrevet 27. februar 2012 Jeg valgte fargen SOFT CLAY. Den er kjempefin, og jeg synes den varierer med å se beige, grå og en smule lilla ut alt etter vær og humør :-) har fått mange komplimenter for fargen..
Mia2010<3 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 27. februar 2012 okei:) men veit du hvordan er den i forhold til fargen latte/lys antikk? er den mørkere?
RosaHelikopter Skrevet 27. februar 2012 #14 Skrevet 27. februar 2012 http://www.nordsjo.no/farger/Pages/varakulorer.aspx?colour_id=977 Den ser nokså mørk ut på bilde, og jeg var skeptisk først, men etter å ha prøvemalt på veggen så den fantastisk ut, ikke mørk i det hele tatt. Er bittelitt mørkere enn latte, men MYE finere :-P
RosaHelikopter Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 Ble faktisk litt usikker på om den er mørkere enn latte, måtte google det også :-P Den har litt mer grått i seg, og er en utrolig varm og koselig farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå