Påtidemedentil Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Jeg og samboeren min har vært sammen i 1 år, vi har det veldig bra sammen! Han er rett og slett perfekt på alle måter for meg! Men før jeg ble sammen med han hadde jeg ett forhold til en annen gutt/mann, var sammen fra vi var 17 til jeg var 19. Nå er jeg 21 blir 22 og vært sammen med min kjære i 1 år. Greia er at eksen min ringer meg stadig vekk, helst kl 6 på morgenen pga da er han på jobb. å dama hannes legger ikke merke til det, de har et barn sammen på 1 mnd. Dama hannes veit om det, men "overser" det han gjør. Jeg har snakket til han flere ganger om at han må slutte. Min samboer blit veldig forbannet når han holder på å ringer heeeletiden. å det skjønner jeg, men han slutter jo ikke når jeg sier ifra heller =/ For 2 uker siden dukket han opp hjemme hos mine foreldre, for å vise frem sin lille datter. Jeg var ikke hjemme da. Men han kom helt uten å si ifra, bare satset på at noen var hjemme. Hva syns dere om hele situasjonen? (jeg tar ikke tlf når han ringer, gjorde det de to første gangene) Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde dere?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Tenker at du får ta tlf neste gang han ringer som du er sammen med samboeren din. Så får du si klart i fra at det er slutt og at du ikke ønsker noe mer kontakt. Legg gjerne til at han behandler dama si svært dårlig når han oppfører seg slik! hallo, hun har akkurat født et barn! Si at både du og *** som du elsker er dritlei av denne ringinga, og at **** holder på å le seg ihjel av hvor desperat han er. Da har du iallefall gjort det klart for begge hvor du hører til, og fortsetter ahn å ringe etter det så er det ikke din feil! da får heller samboeren din ta tlf hver gang etter det og si; DAMA mi er ikke hjemem, DAMA mi dusjer, DAMA mi sover; DAMA MI er ikke interressert!
♥Nemi♥ Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Oj, det hørtes veldig spesielt ut. Hva sier han når han har ringt? Han virker veldig umoden, og er veldig slem mot dama si.
Påtidemedentil Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har tatt tlf der jeg sier at jeg vil han ikke skal ringe, når jeg sitter ved min kjære. Slår alltid på høytaler når han ringer, så kjæresten min hører. Vi har mange felles venner, å de har også sagt ifra om at han må slutte. Han sier han er over meg, men at han bare vil vi skal være venner. å at vi var den første skikkelige kjæresten til hverandre. å ja, han betydde mye for meg. Han ringte også i sommer, når dama gikk gavid om at han savnet meg osv. Men han viste ikke om dama ville ta abort. Jeg har sagt ifra til han at han ikke respekterer dama si, han må ta hensyn til sin familie. De har tross alt fått et barn sammen. Han er ikke like desperat som før. Han gikk også til psykolog etter bruddet, pga at han ike taklet det. Han var alltid den som dukket opp der jeg var, uansett. Blir litt frustrert av hele situasjonene egentlig iallfall nå so jeg å min kjære planlegger barn.
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Tenker at du får ta tlf neste gang han ringer som du er sammen med samboeren din. Så får du si klart i fra at det er slutt og at du ikke ønsker noe mer kontakt. Legg gjerne til at han behandler dama si svært dårlig når han oppfører seg slik! hallo, hun har akkurat født et barn! Si at både du og *** som du elsker er dritlei av denne ringinga, og at **** holder på å le seg ihjel av hvor desperat han er. Da har du iallefall gjort det klart for begge hvor du hører til, og fortsetter ahn å ringe etter det så er det ikke din feil! da får heller samboeren din ta tlf hver gang etter det og si; DAMA mi er ikke hjemem, DAMA mi dusjer, DAMA mi sover; DAMA MI er ikke interressert! Enig!! Eller så får du bare få deg nytt nummer som du reserverer, eller i verste fall politianmelde han for trakassering!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Tanken min er hvorfor tar du telefonen? avvis anropet eller legg inn slik at det er egen ringelyd som er veldig lav så slipper du å høre at han ringer og det kan ringe til det går til voicemail. Om han ikke får noe ut av å ringe, altså han ikke får snakket med deg så gir han seg sikkert etterhvert. Så lenge du tar telefonen, selv om det du sier er at han skal slutte å ringe så oppnår han det han er ute etter, nemlig kontakt. Du kan jo også gjøre det klart for han at du ikke har noe ønske om å være venner. Du foretrekker minimalt med kontakt og det holder lenge med å si hei om dere skulle møte på hverandre på butikken eller annet.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Uansett så skjønner jeg ikke heølt problemet. Hvis du setter på høytaler og sier at du ikke er interressert så erdet ikke så mye mer du kan gjøre bortsett fra å ikke ta tlf eller svare på sms. At forholdet skulle ryke virker litt fjortiss på meg...
Påtidemedentil Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2012 Uansett så skjønner jeg ikke heølt problemet. Hvis du setter på høytaler og sier at du ikke er interressert så erdet ikke så mye mer du kan gjøre bortsett fra å ikke ta tlf eller svare på sms. At forholdet skulle ryke virker litt fjortiss på meg... Som sagt har jeg tatt tlf til han to ganger siden jeg å min nåværende kjæreste ble sammen. Ikke svart på nå meldinger. Trur ikke han vil HA meg lengre, bare kontakt som venner. Men pga oppførselen hans rett etter det ble slutt å i ett år. Selvføleglig kan jeg sikkert sperre nr. Trur ikke jeg oppnår noe mer da, pga han kan alltids finne en annen måte å ringe på, via en annen tlf.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 For det første - hvis det er fare for at ditt nåværende forhold skal ryke fordi eksen din ønsker å ha kontakt med deg, så kan din nye samboer ikke være stort å spare på han heller. Gutter trenger å få høre det i klartekst. Fortell eksen din når han ringer at du ikke er interessert i å ha kontakt, og at du ikke deler hans ønske om å opprettholde et vennskap. Så ber du ham respektere det. Hvis han ikke gjør det, så kan du jo si til ham at du må ringe kjæresten hans og be henne holde deg unna hvis han ikke klarer å gjøre det selv. Kan godt hende eksen din er helt harmløs og faktisk bare vil være venner, og hvis du ikke snakker i klartekst så skjønner han ikke at du ikke deler dette ønsket.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 La kjæresten din ta telefonen neste gang. Da tenker jeg du er kvitt problemet. Gjorde det samme selv med en kar som var litt for ivrig mens jeg var sammen med en annen. En gang han ringte etter å ha sendt en amorøs sms lot jeg kjæresten ta tlf. Det var siste gang jeg hørte noe fra han
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 La kjæresten din ta telefonen neste gang. Da tenker jeg du er kvitt problemet. Gjorde det samme selv med en kar som var litt for ivrig mens jeg var sammen med en annen. En gang han ringte etter å ha sendt en amorøs sms lot jeg kjæresten ta tlf. Det var siste gang jeg hørte noe fra han ...husk også å be kjæresten din poengtere at du sitter ved siden av han og er helt enig i alt han sier (du kan godt gi deg til kjenne på avstand så han hører at du er der).
Kliko Skrevet 26. februar 2012 #12 Skrevet 26. februar 2012 Syns i første omgang at det viker som om du liker at han ringer. Du skriver jo nettopp det at du ikke ønsker at han skal ringe når din kjære er i nærheten (!?) Men om du syns det er så plagsomt og mener at han forstyrrer deg veldig, kan du kontakte politiet og be om et besøksforbud fordi han terrorisere deg. Men da er det jo klart at dere ikke kan gå på samme fester, ikke være hos venner samtidig osv. =)
Påtidemedentil Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 27. februar 2012 Trur nok ikke forholde mitt ryker av denne grunn, bare tenker hvis det hadde vært mootsatt og at kjæresten min sin eks skulle ringt ofte. Så hadde jeg begynt å tenke litt jeg også. Men vi har et stert forhold, så skal litt mer til enn som så! Ja, han ringte igår. Da tok jeg tlf å sa at han virkelig måtte stoppe, jeg ville ikke ha noe kontakt og at jeg kom til å si ifra til dama igjen om han ringte flere ganger nå Sa han måtte konsentrere seg om henne og barnet de har sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå