Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Kom ut fra badet der jeg hadde sminka meg og der hadde treåringen helt kaffe over hele stuebordet og sto å klappa med hendene oppi der. Hun VET at det ikke er lov, og gjør ofte ting på "pur jævelskap", spesielt om hun kjeder seg et lite øyeblikk. HVA er riktig straff? Spurte henne hvorfor hun hadde gjort det, og om hun ville si unnskyld.. Nå har jeg forklart henne at sånt ikke er akseptabel oppførsel og satt henne inne på rommet så hun får tenkt seg litt om.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Tenker du da på en tilleggsstraff? Hun har jo allerede blitt straffet ved å bli sendt på rommet sitt. å gi henne enda en straff er ikke noe jeg ville valgt. Ta heller å snakk med henne om det du har gjort slik at hun forstår.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Nei, jeg lurte på om jeg burde gjort noe annet enn å sende henne på rommet?.. Kan snakke med henne, men da bare hyler hun høyt i full trass.. Hun gjør meg så sint av og til *ARGH* Humøret hennes kan gå fra himmel til helvette på ti sekunder. Samme med disse rampestrekene hennes..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Skjønner at du blir pisselei. Det er kjedelige greier. Men jeg ville likevel ikke valgt å straffe henne to ganger og det spørs hvor mye hun skjønner at at først blir hun straffet ved å bli sendt på rommet og så lenge etterpå (for en 3-åring er det meste lang tid;) blir hun straffet på nytt. Tror det kan virke mot sin hensikt. Snakk med henne og så håper jeg du kommer deg igjennom perioden med vettet i behold #2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå