Gå til innhold

Kristiansund sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer fra dette sykehuset? Ang.fødsel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Var helt ok å føde der. To fødestuer, og noen få barselsrom som deles på to mødre m barn. Jeg var heldig og fikk rommet for meg selv pga at det ikke var så mye trøkk når jeg føda. På sommeren deler de med Molde der de har en mnd "stengt" hver, dvs noen må reise lengre til føden, og det blir flere fødende på samme sykehus og mindre plass, og mye vikarer. Det har jeg hørt skal være litt blandet opplevelse. Men for meg som føda utenom dette så synes jeg det var helt greit. Eneste er at de ikke har lystgass, det skulle jeg godt kunne tenkt meg.

Skrevet

Jeg skal snart føde der jeg også, i seteleie... Gynekologene og jordmødrene har stort sett jobbet der i årevis, og kristiansunderne virker å være rimelig oppsatt på å beholde føden - da tenker jeg at folk flest er fornøyde. Det er fortsatt barnelege på vakt alltid, der er et pluss i forhold til i Molde hvor de ikke har det. Lystgass får du ikke på noen av sykehusene i møre og Romsdal, men de har i hvertfall badekar til smertelindring selv om de ikke tilbyr vannfødsel. De kommer rimelig godt ut av det på landsbasis i forhold til rifter etc. I følge gynekologene har de også god og lang erfaring med setefødsler :) gjennomsnittlig fødes det litt over ett barn i døgnet, vi får krysse fingrene for rolige tilstander når vi skal dit :)

Skrevet

Jeg var der på ferie og fødte før jeg skulle, så jeg var ukjent der, men i forhold til andre sykehus jeg har vært så er det hyggelig og avslappet. De oppdaget navlestreng trøbbel med bebis og fikk han ut med ks i en fei, alt gikk bra, fornøyd med opplegget selv om rammen rundt det ble rimelig kaotisk.. Glad de hadde barneavd siden han måtte innom forskjellig etter fødsel. Kan anbefales :-)

Skrevet

Jeg har født to barn på sykehuset, og har ikke noe negativt å si om avdelingen. De er flinke til å gi informasjon til nybakte mødre.

Jeg hadde så raske fødsler at det ikke var tid til å tenke smertestillende eller badekar, så vet ikke hva de har å tilby.

Skrevet

Jeg fødte i kr.sund midt i sommerstengingen og fødeboom! :P men opplevde de ansatte som veldig hyggelige og hjelpsomme. Nå rakk jeg ikke være så lenge på sykehuset før jeg fødte, lang reisevei og kjapp fødsel, så vet heller ikke hva de har av smertelindring og slikt. Men til tross for fødeboom, så fikk far bo sammen med oss hele oppholdet! :) var der to netter. Jeg har bare positivt og si om kr.sund, og skal opp dit med en evt nr 2 også! :)

Skrevet

Fødte der selv i 2010, Akutt KS, følte meg veldig godt ivaretatt. Flink gynekolog og barnelege på vakt.

De hadde en dødfødsel i vinter dog.. Kjempetrist :(

Skal føde der nå igjen snart er litt bekymret pga dødfødselen, men regner med det har blitt tatt lærdom.

Skrevet (endret)

Jeg skal snart føde der jeg også, i seteleie... Gynekologene og jordmødrene har stort sett jobbet der i årevis, og kristiansunderne virker å være rimelig oppsatt på å beholde føden - da tenker jeg at folk flest er fornøyde. Det er fortsatt barnelege på vakt alltid, der er et pluss i forhold til i Molde hvor de ikke har det. Lystgass får du ikke på noen av sykehusene i møre og Romsdal, men de har i hvertfall badekar til smertelindring selv om de ikke tilbyr vannfødsel. De kommer rimelig godt ut av det på landsbasis i forhold til rifter etc. I følge gynekologene har de også god og lang erfaring med setefødsler :) gjennomsnittlig fødes det litt over ett barn i døgnet, vi får krysse fingrene for rolige tilstander når vi skal dit :)

Har ikke termin før i sept så regner med å føde etter sommerstengt heldigvis :-) Fødte i Bergen sist - og hadde ett drømmeopphold med far med meg og aleinerom i 3 dager! Så krysser fingrene for det samme! Lykke til med seteleie fødsel :-)

Fikk med meg dødfødselen ja.. Den satte ett støkk i meg. Håper inderlig vi får alle oppleve fine fødsler med friske barn

HI

Endret av Mamman_til_Sara

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...