Gå til innhold

Dere som ikke har noen venner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig vekk innlegg her inne om damer som har rimelig strenge "venneregler". Man må helst sende skriftlig invitasjon når man skal komme på besøk, man skal ikke ringe uten å sende sms først, man skal ikke gjøre ditt og ikke gjøre datt og helst vil damene at venninnene skal holde seg langt unna.

Og så har man de som bare vil sitte hjemme og som ikke vil være sosial, de som snakker dritt om vennene sine, de som hater alt vennene skriver på FB osv.

 

Er der rart at det er så mange venneløse når man ikke engang evner å holde på de vennene man har. Det er grenser for hvor mye en venn gidder og plutselig så står du der alene og lurer på hvor alle vennene ble av mens du selv var opptatt av å holde dem på en armlengdsavstand.

 

Tenker dere noen ganger over HVORFOR dere ikke har noen venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fru venneløs nå fordi jeg flyttet med mann og barn til en helt ny by 10 timer nordover for 3 mnd siden. Er hjemmeværende så ikke så lett å komme i kontakt med så mange.:-) Har ingen tilknyttning til byen foruten at mannen fikk jobb her. ...

Skrevet

Jeg er fru venneløs nå fordi jeg flyttet med mann og barn til en helt ny by 10 timer nordover for 3 mnd siden. Er hjemmeværende så ikke så lett å komme i kontakt med så mange.:-) Har ingen tilknyttning til byen foruten at mannen fikk jobb her. ...

 

Ser den ;)

 

Håper du vil trives der dere bor og at du finner din plass i lokalmiljøet og får deg venner. Kanskje du har en hobby eller noe som gjør at du kan komme i kontakt med andre?

Uansett, 3 måneder er ikke så lang tid ;)

 

Lykke til på nytt sted!

 

HI

Skrevet

Jeg har også flyttet, fått noen bekjentskaper men ikke slik som de jeg hadde før :(

 

Jeg er av den typen som slette "venner" på facebok fordi de surva å klaga over absolutt alt! Hadde riktignok ikke god kontakt med de heller, så det er ingen det er synd på her :P Men de som du beskriver i første innlegget, kan bare ha det så godt. Jeg er ganske "fri" slik, at vi sender melding å hører om noen er hjemme, og om vi kan stikke innom en liten tur. Det er vel ikke frekt nå til dags?? Hadde blitt kjempe glad jeg om noen hadde gjort slik med meg vertfall :)

Skrevet

Jeg bor også på et nytt sted :) Ikke fått noen venner enda, håper det kommer etterhvert! Ellers blir jeg gal.. :P

 

Vennene mine bor på andre siden av landet.. Er liksom ikke bare et par timer unna, men omtrent 24 timer unna med bil :P

Skrevet

Det sies at det tar 2 år å bygge opp et nytt nettverk når man flytter til et nytt sted. Så dere som "sliter" med venner fordi dere har flyttet, ta det lungt :)

Man må jo selvfølgelig ut av huset også for å treffe nye folk, så se om der finnes aktivitetstilbud der dere bor, og lett på ræva :)

Skrevet

Leser stadig vekk innlegg her inne om damer som har rimelig strenge "venneregler". Man må helst sende skriftlig invitasjon når man skal komme på besøk, man skal ikke ringe uten å sende sms først, man skal ikke gjøre ditt og ikke gjøre datt og helst vil damene at venninnene skal holde seg langt unna.

Og så har man de som bare vil sitte hjemme og som ikke vil være sosial, de som snakker dritt om vennene sine, de som hater alt vennene skriver på FB osv.

 

Er der rart at det er så mange venneløse når man ikke engang evner å holde på de vennene man har. Det er grenser for hvor mye en venn gidder og plutselig så står du der alene og lurer på hvor alle vennene ble av mens du selv var opptatt av å holde dem på en armlengdsavstand.

 

Tenker dere noen ganger over HVORFOR dere ikke har noen venner?

 

Litt usikker her, men sier du at "vi som ikke har venner" kan takke oss selv fordi vi har behandlet vennene våre dårlig?

 

Personlig har jeg aldri fått sjansen til å behandle vennene mine hverken bra eller dårlig, da jeg aldri har hatt noen. Og ja, jeg tenker noen ganger over hvorfor. Det er fordi jeg er rett og slett ikke klarer å snakke med folk, og da er det jo ikke så lett å bli kjent kan du si. Skjønner godt at folk ikke gidder det.

 

Men jeg har altså aldri behandlet noen slik som du beskriver.

Skrevet

Har nå bodd her vi bor i snart 2 år, bor langt utpå landet, så her er det lite folk :P Men håper på og kunne treffe litt mer av vennekretsen til samboeren min etterhvert som vesla vokser til. Lite fritid om dagene. Så da er det ikke lett.

Har prøvd og få kontakt med noen på tida vi har bodd her, men det virker som om de ikke har plass til noen nye venner.. Merkelig.. Alle er veldig vennlige, men når det kommer til videre kontakt, melder de seg helt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...