Gå til innhold

Noen som har erfaring med bruk av doula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr to nå. Den første fødselen gikk greit, men ikke helt slik jeg hadde forestilt meg. Heldigvis hadde jeg en støttende mann som hjalp meg igjennom alt. Nå har han dessverre blitt syk og har en ustabil sykdom hvor han kan være ganske bra eller skikkelig dårlig. Det svinger fra dag til dag og også i løpet av dagen.

For meg er det viktig å være trygg på at jeg har en god støtte under fødselen, og nå vurderer jeg å ta kontakt med en doula for å ha med meg under fødsel. Er det noen av dere som har erfaring i bruk av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende å se at noen vurderer dette! Jeg går og vurderer å ta et doulakurs, men var usikker på om interessen for bruk av doula her i norge faktisk var der! :)

Skrevet

jeg har hvert inne på tanken med å bruke en doula. mest fordi jeg følte første fødsel ikke gikk som jeg ville. redselen fikk fullstendig tak i meg, selv om jeg hadde både mannen min og mamma der. denne fødselen håper jeg at jeg kan klare å få ha litt bedre kontroll på meg selv, og tenkte derfor at en doula kunne hvert til god hjelp. tror absolutt dette burde være noe som er litt mer tilgjengelig for fødeklare damer.

Skrevet

Ey, satt akkurat og søkte på doula her på forumet om noen har nevnt noe erfaringer med dette. :)

Jeg vurderer det sterkt selv, jeg må bare finne noen i mitt område, som jeg i tillegg har råd til.

Så jeg spør jeg også: Noen med erfaring?

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei det er ennå ikke sa mange som har erfaring å dele, men på mammanett er det en som har delt sin erfaring.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dytter litt på denne. Lurer selv på dette med doula. Noen som har erfaring med det?

Skrevet

Har også tenkt på at jeg kunne tenkt meg å bli doula. Virker veldig spennende å kunne hjelpe en fødende kvinne til å få en god fødselsopplevelse.

Skrevet
Har også tenkt på at jeg kunne tenkt meg å bli doula. Virker veldig spennende å kunne hjelpe en fødende kvinne til å få en god fødselsopplevelse.

Så spennende å se at interessen for doula er tilstede! Jeg er selv akkurat ferdig med doulautdannelsen min på doulaskolen i oslo. Jeg har ikke kommet så langt som til å være med på noen fødsel enda, kun gitt fødselskurs og massasje til gravide.

Gry Aksnes som driver doulaskolen og doulasenteret i oslo, kan hjelpe dere med å finne en Doula i deres område:)

Kvinner som vurderer Doula pleier ofte å komme til doula for gravidmassasje og litt veiledning. På denne måten finner man fort ut om du har kjemi med doulaen eller ikke.

Jeg sier jo selvfølgelig GO! når det kommer til å ha med seg en doula:) .. og bare spør meg enten her eller på privat melding om det er noe dere lurer på. :)

www.doulasenteret.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...