Gå til innhold

Hvor sannsynlig er dette da? Ljug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne, som er gravid ca 8 uker nå. Med en fyr hun ikke er sammen med, men har rota med en stund. De har bestemt seg for å kutte ut nå, men så kom nyheten og alt er usikkert.

Uansett, greia er - hun var gravid i sommer også, og tok medisinsk abort. Så har det vært noe komplikasjoner og sånt, og nå er hu gravid igjen... Hun sier det må være pga at hun bytta pillemerke og hadde sex samtidig ca rundt når unnfangelsen var. JEG syns det høres mer ut som hun har gjort det "med vilje" og er litt skeptisk - hva tror dere? Ny runde etter bare noen mnd, er det fysisk mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javisst er det mulig! Og forklaringen om å ha byttet pillemerke er jo sannsynlig, det går an!

MEN, det kan godt være hun lyver også. Man vet jo risikoen, og vil man ikke bli gravid, så bruker man kondom i mellomtiden. Noen tenker dog ikke så langt, så det kan godt ha vært et uhell..

Vet ikke hva jeg vil konkludere med egentlig :)

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig at det hun sier stemmer og så lenge hun er en venninne så burde du ta utgangspunkt i at hun forteller sannheten.

Forøvrig synes jeg ikke at du høres ut som en spesielt god venninne....

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig å bli gravid på den måten.. Det er også mulig at hun har trikset litt. Men det er da ikke opp til deg å spekulere i?

Jeg har selv blitt gravid på p-piller. Det holder at man har glemt en pille, hatt diaré eller oppkast, gått på penicilin osv så er effekten av pilla redusert.

Skrevet

Går fint an å bli gravid på pilla... brukte Microgynom(eller noe sånn) p-piller i 2008, og jammen kom det ikke en liten tass i 2009! Klarte å bli gravis IGJEN 4 mnd etter at han var født, dog da uten prev. men hadde ikke fått igjen mensen så vi tenkte ikke så langt. Valgte abort den gangen. begynte på minipiller og jaggu ble jeg ikke gravid igjen! Er det mulig... Det var vel et halvår etter aborten. Vi beholdt, og har to skjønne unger!

Og nå bruker vi kondom ja!

Noen har vanskelig for å bli gravide, og noen har veldig lett for å bli det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...