Gå til innhold

Redd vaffelen, død eller levende!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

*Noen* eksperimenterte i vaffeljernet slik at det nå er fastbrent karamellisert vaffelrøre i hele jernet. Det er helt umulig å skrape ut alt, på alle de små taggene i mønsteret, det kan ikke ligge i vann siden det er elektrisk, og jeg er skeptisk til å bruke såpe siden det blir vanskelig å få den skyllet bort igjen. Er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan trekke prisen på nytt vaffeljern fra "noens" ukepenger.

Skrevet

Eller sette 'noen' til å utføre dette Sisyfos-arbeidet med å skrape det av med en tannpirker.

Skrevet

Siden det allerede er ødelagt, ville jeg kjørt det i oppvaskmaskinen. Bare for å se om Sun tabeletter virkelig klarer å fjerne fastbrent mat. Blir det ikke rent, ville jeg sendt mail til Sun og klaget. Da vil du sannsynligvis få noen gratis varerprøver og du har ihvertfall tjent inn litt av det du må ut med til nytt jern.

Gjest sug lut
Skrevet

Haha, gode forslag på alle kanter - oppvaskmaskintrikset bør definitivt prøves, kanskje jeg får masse kult!

Litt lite lysten på å trekke fra ukepenger, for det ble gjort for å glede meg på min bursdag og var så godt ment.

Skrevet

Hell på så mye vann jernet kan holde uten at det går i motoren og la det stå. Sukkeret løser seg i vann. For å fikse topplaten ser jeg for meg at du må snu jernet og støtte det på en måte. Ville derfor prøvd med bunnen først om det løser problemet.

Gjest amandine
Skrevet

Da tar du enkelt og greit en litt tykk klut og fukter godt med zalovann. Så legger du den i vaffeljernet og lukker det. Deretter kommer den morsomme ventedelen hvor du kan drikke kaffe og gjøre noe annet, gå en tur eller lese en bok. Så kommer du hjem etter noen timer, åpner vaffeljernet og skrubber det rent med en neglebørste/tannbørste eller liknende. Og voilá, Bob's your uncle.

Gjest amandine
Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten dere?

Da hadde ikke livet vært verdt å leve,kjære deg! HØ HØ HØ
Gjest Siklerotte
Skrevet

Hvis ikke annet fungerer så vet jeg at det går an å fukte med vann og helle en god del salt over (vi snakker mengder) og la det stå i noen timer. Og så skyller men så godt man kan uten å ødelegge noe. Tar det meste.

Gjest sug lut
Skrevet

Definitivt Bob. Nå har jeg satt bort jernet med tørkepapir mellom, så får vi se om det virker neste gang - mulig jeg fikk noe vann inni men jeg tror ikke det.

Gjest sug lut
Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten dere?

Da hadde ikke livet vært verdt å leve,kjære deg! HØ HØ HØ

Nei, du har så evig rett. Mulig om vi hadde hatt en egen koloni for oss, men så lenge vi alle bor i gokk i forhold til hverandre er det nok best Dib består :)
Skrevet (endret)

Har du prøvd å sette på jernet igjen og la det bli skikkelig varmt. Da løsner endel av det fastbrente. Og så tar du en real svosj med lambi tørkerull og tørker vekk. Men pass på fingertuppene så de ikke blir svidd.

Endret av Ziva
Skrevet

Jeg har hørt at Cola spiser opp tarmene fra innsiden, så det burde også klare å etse vekk fastbrentfaenskap?

Skrevet

Jeg fikk så inni heiteste lyst på vafler....

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg tipper det vil hjelpe mye å få det varmet opp igjen og så kan du jo forsøke med en "rensevaffel". Fikk opp bla denne oppskriften når jeg googlet det

http://millasmat.com...feljernet-ditt/

Det var et kult tips - jeg har nå gjort klut-med-zalo først, men det er definitivt rom for en rensevaffel - skal testes.
Skrevet

Har du prøvd å sette på jernet igjen og la det bli skikkelig varmt. Da løsner endel av det fastbrente. Og så tar du en real svosj med lambi tørkerull og tørker vekk. Men pass på fingertuppene så de ikke blir svidd.

Jeg kjenner at mitt forhold til lambi tørkerull er blitt noe anstrengt :-P

Skrevet

Hvordan gikk det med vaffeljernet, slapp *noen* å kjøpe nytt for lommepengene.

Gjest sug lut
Skrevet

Jada, siden *noen bare ville være grei med mamman sin og lage ekstra gode vafler. Nå ser jernet egt ganske ok ut, men har ennå ikke gjort den rensevaffel-greia.

Kanskje man faktisk burde spise en rensevaffel for å få renska ut gørra på innsida?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...