Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Hvordan gjør dere med når dere skal inn på kafe der det ikke er lov å ta med barnevogn? På sommeren er det jo greit når man kan sitte ute, men på vinteren er det jo litt verre.. Grunnen til at jeg spør er fordi det har vært mye tyveri på barnevogner her...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Lar være å gå på kafe og ber venninner hjem på kaffe og mat isteden? Eller låser barnevogna fast i et sykkelstativ?
Gjest Antarctica Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Lar barnet bli liggende i vogna. Den som vil knabbe vogna, må da også knabbe ungen, og da får de seg en fulltidsjobb!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Å boikotte det er egentlig det samme som Å godta at du ikke fÅr lov Å være der...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Nei, å boikotte er å ikke la dem få fordelen av deg som kunde og de pengene du kunne ha lagt igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Låser den fast, har jeg glemt låsen ta jeg av ene hjulet. Det at så mange nekter barnevogn inne i kafeen/restauranten har med brannforskrifter å gjøre. Så det vil si at du driter i om lokalene er i henhold til forskriftene så lenge du slipper å sette vognen utenfor
Musemorbr / Skrevet 26. februar 2012 #8 Skrevet 26. februar 2012 Jeg går på den kafeen som har barnevognsparkering innenfor inngangsdøra, legobord og mange barnestoler. Jeg velger altså sted etter hva min ettåring vil ha det best med. Å gå på de minst barnevennlige stedene har jeg rett og slett ikke interresse av. Synes egentlig at det er greit det finnes kafeer for folk som ikke vil høre bråk fra barn også, så klager ikke det minste på at noen steder ikke legger opp til at det skal være møteplass for folk med vogner.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Heia cafèer som nekter barnevogner inne. Hvorfor noen foreldre innbiller seg at det liksom er greit å dra med seg barnevogner inn overalt er for meg en gåte.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har mange ganger latt vogna stå igjen ute, og brukt sykkellås bare (om det ikke er noe å låse fast i, så bruk bare hjulene... er som regel "nok" andre vogner å velge i om noen skal stjele den så da tenker jeg de lar være å ta den som er låst? Om Bagen til vogna står også, så har jeg låst fast bagdelen med sykkellås også, brukte bare håndtaket...
Gjest Heartbroken Skrevet 26. februar 2012 #12 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #13 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant? Hvis man ikke kan tilpasse seg omgivelsene får man et veldig frustrerende liv. å gå på café for så å bli sur fordi man ikke får ta med vognen inn vitner om lite i topplokket
Gjest Heartbroken Skrevet 26. februar 2012 #14 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant? Hvis man ikke kan tilpasse seg omgivelsene får man et veldig frustrerende liv. å gå på café for så å bli sur fordi man ikke får ta med vognen inn vitner om lite i topplokket Nå syns ikke jeg at HI var så veldig sur akkurat. Hun spurte hva andre gjør med vognene de stedene de ikke får ta dem med inn. Altså hun stilte et spørsmål helt uten å sutre. å ikke evne å lese og forstå en tekst vitner om lite i topplokket
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #15 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant? Hvis man ikke kan tilpasse seg omgivelsene får man et veldig frustrerende liv. å gå på café for så å bli sur fordi man ikke får ta med vognen inn vitner om lite i topplokket Nå syns ikke jeg at HI var så veldig sur akkurat. Hun spurte hva andre gjør med vognene de stedene de ikke får ta dem med inn. Altså hun stilte et spørsmål helt uten å sutre. å ikke evne å lese og forstå en tekst vitner om lite i topplokket Jeg er enig med deg. Det vitner om lite i topplokket ikke å forstå en tekst. Ikke et sted skrev jeg noe om at HI virket sur. Jeg skrev en helt generell kommentar.
Gjest Heartbroken Skrevet 26. februar 2012 #16 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant? Hvis man ikke kan tilpasse seg omgivelsene får man et veldig frustrerende liv. å gå på café for så å bli sur fordi man ikke får ta med vognen inn vitner om lite i topplokket Nå syns ikke jeg at HI var så veldig sur akkurat. Hun spurte hva andre gjør med vognene de stedene de ikke får ta dem med inn. Altså hun stilte et spørsmål helt uten å sutre. å ikke evne å lese og forstå en tekst vitner om lite i topplokket Jeg er enig med deg. Det vitner om lite i topplokket ikke å forstå en tekst. Ikke et sted skrev jeg noe om at HI virket sur. Jeg skrev en helt generell kommentar. Når du svarer på et innlegg regner jeg faktisk med at det er det hovedinnlegget du henviser til, så lenge du ikke opplyser om noe annet. Skulle tatt seg ut at vi skriver generelle kommentarer på alle innleggene da blir det gøy her inne du
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. februar 2012 #17 Skrevet 26. februar 2012 Jeg velger heller å la være å gå på cafe hvis jeg ikke kan ta med vogna inn. Den er som regel stappfull av ting og tang, og fungerer vel litt som en håndveske. Her vi bor nå er ikke været så ille, men der jeg kommer fra kan det regne og snø og blåse og slapse noe voldsomt, og det er lite fristende å sette lillemann oppi en sånn vogn etter en time eller to inne. Forstår godt at enkelte cafeer må nekte pga brannforskrifter, men da velger jeg heller en annen cafe.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #18 Skrevet 26. februar 2012 Jeg velger cafeer hvor jeg slipper å la vogna stå uten tilsyn på fortauet utenfor... Helt greit at det ikke er alle steder det passer at det står barnevogner studd mellom alle bordene altså, men de cafeene går jeg ikke på den perioden av livet mitt som jeg drar på en barnevogn.
yummi with the tummy Skrevet 26. februar 2012 #19 Skrevet 26. februar 2012 HI her:) Jeg MÅ ikke pÅ kafe, men det hadde vært hyggelig med en avveksling innimellom:) Det er overraskende mange kafeer som ikke vil ha barnevogner inne og jeg forstÅr hvorfor.. Tenk pÅ nÅr det er feks barseltreff og alle har med seg barnevogner. Men jeg tar imot tipset om Å lÅse hjulet:P
Tauriel Skrevet 26. februar 2012 #20 Skrevet 26. februar 2012 Hva med bæresele (på unger som da er litt større en nyfødt da). Eller som noen på treff gjorde, berte ungene i bilstolen. Jeg går der jeg får ha med vognen inn hvis jeg er ute med vognene, ellers så bærer jeg ungen
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #21 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant? Hvis man ikke kan tilpasse seg omgivelsene får man et veldig frustrerende liv. å gå på café for så å bli sur fordi man ikke får ta med vognen inn vitner om lite i topplokket Nå syns ikke jeg at HI var så veldig sur akkurat. Hun spurte hva andre gjør med vognene de stedene de ikke får ta dem med inn. Altså hun stilte et spørsmål helt uten å sutre. å ikke evne å lese og forstå en tekst vitner om lite i topplokket Jeg er enig med deg. Det vitner om lite i topplokket ikke å forstå en tekst. Ikke et sted skrev jeg noe om at HI virket sur. Jeg skrev en helt generell kommentar. Når du svarer på et innlegg regner jeg faktisk med at det er det hovedinnlegget du henviser til, så lenge du ikke opplyser om noe annet. Skulle tatt seg ut at vi skriver generelle kommentarer på alle innleggene da blir det gøy her inne du Det er svært mange generelle kommentarer i trådene her inne. At du antar og tolker faller bare på deg.
Gjest Heartbroken Skrevet 26. februar 2012 #22 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant? Hvis man ikke kan tilpasse seg omgivelsene får man et veldig frustrerende liv. å gå på café for så å bli sur fordi man ikke får ta med vognen inn vitner om lite i topplokket Nå syns ikke jeg at HI var så veldig sur akkurat. Hun spurte hva andre gjør med vognene de stedene de ikke får ta dem med inn. Altså hun stilte et spørsmål helt uten å sutre. å ikke evne å lese og forstå en tekst vitner om lite i topplokket Jeg er enig med deg. Det vitner om lite i topplokket ikke å forstå en tekst. Ikke et sted skrev jeg noe om at HI virket sur. Jeg skrev en helt generell kommentar. Når du svarer på et innlegg regner jeg faktisk med at det er det hovedinnlegget du henviser til, så lenge du ikke opplyser om noe annet. Skulle tatt seg ut at vi skriver generelle kommentarer på alle innleggene da blir det gøy her inne du Det er svært mange generelle kommentarer i trådene her inne. At du antar og tolker faller bare på deg. Men HVEM er det som blir sur da? Av å ikke få ta med seg vognen inn et sted det ikke er plass? Sånn på generelt grunnlag altså?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #23 Skrevet 26. februar 2012 Å boikotte det er egentlig det samme som Å godta at du ikke fÅr lov Å være der... Hun fÅr jo lov til Å være der. Hun fÅr bare ikke lov til Å dra med barnevogn inn, det er en vesentlig forskjell. Har ingen problemer med Å forstÅ at kaféer med begrenset golvplass ikke kan tillate alle Å ha med svære barnevogner inn i lokalene.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #24 Skrevet 26. februar 2012 Må du på kafe, da? Hvis man bare gjør det man Må så blir det et kjedelig liv, ikke sant? Hvis man ikke kan tilpasse seg omgivelsene får man et veldig frustrerende liv. å gå på café for så å bli sur fordi man ikke får ta med vognen inn vitner om lite i topplokket Nå syns ikke jeg at HI var så veldig sur akkurat. Hun spurte hva andre gjør med vognene de stedene de ikke får ta dem med inn. Altså hun stilte et spørsmål helt uten å sutre. å ikke evne å lese og forstå en tekst vitner om lite i topplokket Jeg er enig med deg. Det vitner om lite i topplokket ikke å forstå en tekst. Ikke et sted skrev jeg noe om at HI virket sur. Jeg skrev en helt generell kommentar. Når du svarer på et innlegg regner jeg faktisk med at det er det hovedinnlegget du henviser til, så lenge du ikke opplyser om noe annet. Skulle tatt seg ut at vi skriver generelle kommentarer på alle innleggene da blir det gøy her inne du Det er svært mange generelle kommentarer i trådene her inne. At du antar og tolker faller bare på deg. Men HVEM er det som blir sur da? Av å ikke få ta med seg vognen inn et sted det ikke er plass? Sånn på generelt grunnlag altså? Etterå ha lest mange debatter om det her inne de siste 9 årene må svaret bli: overraskende mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå