Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Når det gjelder økonomi. Jeg har utbetalt 13480 fra en fulltidsstilling med 10 timer overtid hver mnd. Min mann har utbetalt 10000 i mnd pluss at vi har barnetrygd på 1980 pr mnd. I utgifter så har vi 6000 i huslån, 299 internett, 600 tv, 2000 busskort, ca 1000 i strøm i mnd, 1000 i sparing til bufferkonto (begynner med i april) 1000 kr til klær, 3000 til bensin, 400 telefon, 500 forsikring, 1600 røyk (ja vet vi kan slutte men har prøvd mange ganger). Da har vi ca 8000 igjen til mat og andre ting. Jeg har også provisjon og bonus i tillegg, men det er jo ikke fast. Kan være alt fra 1000 kr til 20000 pr mnd. Noen som har råd og tips til hvordan vi skal klare oss økonomisk? Det går ikke og øke inntektene bare så det er sagt. Sier takk til alle råd og tips her.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Dere klarer dere jo med 8000 til mat og andre ting. Om dere vil ha mer penger så må dere slutte å røyke og skaffe dere bedre betalte jobber...rett og slett. Ser at du skriver at det ikke er mulig, så da får dere bare klarer dere på de 8000 kr i mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Mannen min kan ikke jobbe og er ufør grunnet sykdom. Jeg har heller ikke mulighet til å få en annen jobb akuratt nå da det ikke er flust med jobber her. Ja vi klarer oss jo men er til tider litt lite penger. Har ikke råd til barnehage til barna, og heller ikke råd til å finne på så mye ekstra med de.
valkyrien Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Hvis dere prioriterer RØYK foran barnehage så er det noe alvorlig galt med dere!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #5 Skrevet 25. februar 2012 Barnehage koster mer enn røyk da, men 13000kr og 10 000kr på full stilling er ikke det LITE??
Eliane Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Bare lurer på 2000 til busskort og 3000 i bensin,var da veldig store transportutgifter. Ville også funnet billigere tlf abonnement og billigere tv pakke. I tillegg ville jeg gjort et forsøk til med røykeslutt. Alle kan klare det så er en dårlig unnskyldning at dere ikke klarer. Blir lettere for hver gang,det garanterer jeg!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Mannen min kan ikke jobbe og er ufør grunnet sykdom. Jeg har heller ikke mulighet til å få en annen jobb akuratt nå da det ikke er flust med jobber her. Ja vi klarer oss jo men er til tider litt lite penger. Har ikke råd til barnehage til barna, og heller ikke råd til å finne på så mye ekstra med de. Skjønner at det blir litt trangt, men det er jo ikke så mye man kan gjøre for å øke inntektene bortsett fra å jobbe mer, eller å bytte til en bedre betalt jobb. Man kan jo eventuelt selge noe. Jeg ser at dere bruker 2000 i busskort og 3000 i bensin. Det var jo mye når kun en er i jobb. Hvorfor må dere bruke så mye på transport? Dere kan bytte til tregere internett og til færre tv kanaler. Også må man prioritere...Finne på ting med barna, eller suge inn gift i lungene. Valget burde være enkelt (og jeg har vært storrøker i 17 år, men når jeg fikk barn var det ikke engang noe å lure på). Sorry, men sånn er det å bli voksen
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Når det gjelder økonomi. Jeg har utbetalt 13480 fra en fulltidsstilling med 10 timer overtid hver mnd. Min mann har utbetalt 10000 i mnd pluss at vi har barnetrygd på 1980 pr mnd. I utgifter så har vi 6000 i huslån, 299 internett, 600 tv, 2000 busskort, ca 1000 i strøm i mnd, 1000 i sparing til bufferkonto (begynner med i april) 1000 kr til klær, 3000 til bensin, 400 telefon, 500 forsikring, 1600 røyk (ja vet vi kan slutte men har prøvd mange ganger). Da har vi ca 8000 igjen til mat og andre ting. Jeg har også provisjon og bonus i tillegg, men det er jo ikke fast. Kan være alt fra 1000 kr til 20000 pr mnd. Noen som har råd og tips til hvordan vi skal klare oss økonomisk? Det går ikke og øke inntektene bare så det er sagt. Sier takk til alle råd og tips her. Om du vil ha bedre råd ser jeg to plasser du kan kutte ned på! Røyk og klær.. Og de mnd du får 20000 i provisjon kan du jo legge bort mye og bruker de i de mnd du får lite! Hvor gamle er barna? Trenger de å gå i bhg når mannen er ufør? Og trenger dere å bruke 3000 i bensin OG 2000 i busskort? Og dere klarer dere jo godt økonomisk på 8000 på mat og andre ting!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #9 Skrevet 25. februar 2012 Jo 13000 er nok lavt for en full stilling, men er ikke mulig å få annen jobb her vi bor. Er en salgsjobb, så har provisjoner og bonuser utenom, men de varierer fra mnd til mnd. Mannen min er ufør og har endel trekk på trygden sin grunnet gammel gjeld desverre.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 25. februar 2012 #10 Skrevet 25. februar 2012 Syns at dere har veldi høye transportkosnader da, 2000 kr i buss og 3000 kr til bensin, dere burde klare og halvere bensinforbruket i vertfall. Eller bare satse på buss om det er mulig da hadde dere spart MYE penger;)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #11 Skrevet 25. februar 2012 For det første, ja må bruke så mye på transport. Busskortet er jeg avhengig av, og mannen må kjøre meg til bussen som er nesten 3 mil hver vei. Alltså 12 mil om dagen, da går det fort bensin utgifter desverre. Nei de trenger jo ikke gå i bhg men største har bare 1 år igjen før han begynner på skolen, og hadde synes det var fint om han fikk gått det siste året i bhg. Klær bruker vi ikke mye på, er i gjennomsnitt 1000 i mnd og det er kun på barna, de vokser fort. Useriøse kommentarer ang røyk gidder jeg ikke å svare på, men kan si så mye at vi har prøvd flere ganger begge to men har ikke fått det til enda. Men prøver hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #13 Skrevet 25. februar 2012 Det er ikke useriøst å skrive at dere må slutte å røyke, det er veldig seriøst! At det er lett er det ingen som sier, men sånn er det nå likevel. Dere har barn, dere har dårlig råd og likevel velger dere å røyke.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #15 Skrevet 25. februar 2012 Legg opp penger til førerkort de gangene du kan. Lønner seg ikke å holde på slik i lengden. Enig i at ihvertfall eldste burde gå i bhg siste året før skolestart.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #16 Skrevet 25. februar 2012 Selge og flytte til et sted hvor det er enklere å få seg en godt betalt jobb? Og er det ikke sånn at man kan få hjelp til å betale bhg det siste året om man ikke har råd selv?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #17 Skrevet 25. februar 2012 Flytte nærmere jobben, eller finne ny jobb?
Eliane Skrevet 25. februar 2012 #18 Skrevet 25. februar 2012 12 mil! Er det sant? Da er jo jeg særdeles heldig med 5 min å gå. Uansett, ville nok kuttet der det er mulig, tlf strøm internett og igjen røyk. Kutter dere røyken så kan i alle fall gutten din gå en deltidsplass i barnehage. Nå du får denne ekstra utbetalingene,så legg alle pengene vekk og spar til en ferie ol med barna dine.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #19 Skrevet 25. februar 2012 Sorry, men useriøse kommentarer om røykeslutt?? Sånne som deg provoserer meg! Klart barnet ditt burde gått siste året i barnehage! Men for deg er det tdligvis viktigere å røyke!! Har prøvd å gi deg noen tips, men nå gidder jeg ikke bruke mer tid på deg!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #20 Skrevet 25. februar 2012 Flytt nærmere jobben! Og 8000 til mat og klær er jo helt okey? Vi har 5000 til mat, og 4000 til "alt annet" inkl klær og slikt. Og alikevel har vi råd til å finne på ting med ungene. Hver helg, nei. Men vi prioriterer å ta de med på kino eller badeland hvertfall 1 gang i mnd. Det er sånne ting jeg aldri fikk når jeg var liten, og det vil jeg gi mine barn. Vi prioriterer også ferier med barna, og sparer 1000 kr i mnd til ferieturer (også bruker vi av feriepenger og skattepenger) Og ja, jeg røyker. Så jeg gidder ikke engang og si noe om at du må slutte, for det klarer du når du klarer det. Men jeg ville nok jobbet litt hardere for å få ungene i barnehagen altså (Når dere har så lav inntekt får dere vel dekt endel og?)
Mandalas Skrevet 25. februar 2012 #21 Skrevet 25. februar 2012 Oj, det var en forferdelig lang reisevei for så lite lønn. Egentlig kan man nesten tenke at du da bruker 5000 kr av den lave lønna bare på å komme deg til og fra jobb! Det er drøyt! Men skjønner at det ikke er bare bare å bytte jobb. Men hva bruker dere på mat? Vi har nesten samme inntekter og utgifter som dere, bare at vi har bhg istedet for røyk. Og på tlf bruker vi maks 250 kr i mnd, har One Call. Vi prøver å komme ned i 5000 kr i mat og husholdningsartikler. Det er ikke lett syns jeg, men vi må nesten bare klare det. Ellers er det dessverre vanskelig å kutte ned på tv- og internettutgifter som en nevnte. Vi har prøvd å si opp tv-abonnementet, men det går visstnok ikke om vi skal beholde internett. Sånn egentlig syns jeg dere burde klare å kunne ha bhg til hvert fall eldste barnet og i det minste noen dager i uka! 8000 kr igjen er jo ikke direkte lite. Og klær til barna kan dere med fordel kjøpe brukt. Det kan man spare mye penger på.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 25. februar 2012 #22 Skrevet 25. februar 2012 1000 kr i mnd på klær til barna? Trenger de nye klær så ofte da? Og røyken bør dere kunne klare å slutte med, jeg vet at det er vanskelig, har vært der selv. Men det handler bare om innstilling. Jeg sluttet å røyke for litt over 3 mnd siden. Røykte en 20 pakning om dagen, dvs 78 kr dagen. Jeg har laget en egen konto hvor jeg overfører det jeg ville ha brukt på røyk, har spart litt over 8000 kr til nå=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå