Gå til innhold

løs mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lenge for en baby på ca 7 mnd å ha løs mage i 5 dager..han har ca 10-15 løsmage bleier om dagen hvis ikke fler...?

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, han må jo bli ufattelig sår i stumpen etterhvert? Pass på at det ikke blir soppinfeksjon. Husk å lufte godt hvertfall.. :)

Ellers vet jeg ikke om barnet er for lite for dette tipset, men blåbærsaft, eller farris bris blandet med eplemost/juice er godt for løs mage..:)

Skrevet

ja han er kjempesår..og hylgriner hver gang han tisser eller hver gang han havner på stellebordet...tør så vidt å tørke og vaske han. Har nå badet han i stedet og fønet han tørr...det er så vondt å høre på.

Men skal prøve litt blåbær :) takk :)

Skrevet (endret)

Beste stellesalven jeg vet om er Inotyol, i tilfelle du ikke har prøvd den. Helt fantastisk mot sår stump!

Jenta mi hadde en gang diare i en uke, og fikk av det soppinfeksjon. Jeg viste ikke selv at det var det, men det var min bestemor som så hva det var. Og da vil ikke stellesalver hjelpe. Men legen min sa at det er helt uproblematisk å bruke canesten på barn. (ikke vagitorier på jentebarn da, mener bare kremen) Ellers brukte vi også sånn krystallfiolett med god effekt.

God bedring til lillingen :)

Endret av 1hjertegull+junispire
Skrevet

Huff, stakkar. Så lenge han ikke er dehydrert og er i fin form ellers er det ikke farlig. Små barn blir gjerne løse i magen lengere enn større barn/voksne siden de ikke har opparbeidet seg så sterkt immunforsvar enda. Men med et så lite barn bør man også følge med om det kan være allergi fordi de blir eksponert for nye ting/matvarer i denne perioden.

Vi brukte titt og ofte å være utsatt for dette da lille var på den alderen uten at det var noe å bekymre seg over. Hun brukte å være så sår at hun blødde i baken. Her laget vi en blanding med zinkssalve og a-creme (den i den brune krukka) som vi smurte på ved hvert skift. Lufttørke først, men ville vært veldig forsiktig med føner da babyhuden er så tynn og sart at det faktisk lett kan bli brannskade.

Ellers anbefaler jeg blåbærsaft å blåbærsaft og til slutt blåbærsaft;) Om barnet spiser brød ville jeg ikke gitt grovbrød, men loff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...