Gå til innhold

Er det tabu å ikke ønske flere venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser til stadighet her inne at folk mener man alltid har plass til en venn til og at dem som ikke tar nye folk inn i varmen er noen ufølsomme drittkjerringer.

Jeg har mann, to barn, stor familie og mange venner. Jeg rekker ikke å være så mye med alle mitt nettverk som jeg skulle ønske. Er det da så unaturlig at jeg prioriterer dem som allerede er i mitt nettverk?

Med førstemann var jeg med i barselgruppe på helsestasjonen. Meldte meg ut etter et par ganger fordi jeg skjønte at det ville ta for mye tid. Tid som jeg heller ville bruke på venninner med jevnaldrende barn som også hadde permisjon. Men andremann hadde jeg lært og takket nei til slikk gruppe. Kunne godt ha tenkt med å gå dersom det bare hadde vært treffene på Helsestasjonen, men med kafèbesøk og trilleturer og besøk hos den ene og andre var det ikke aktuelt.

Er man "forpliktet" til å invitere nye personer inn i livet sitt når man føler man knapt har plass til dem som allerede er der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men veldig syns at det faktisk er mange som deg.

Skrevet

Nei, jeg synes det er flott at du trives med det du har og ikke føler at du trenger mer. :) Nettverket mitt er ikke stort, så jeg holder "døren litt åpen" for nye som vil inn. Et bevisst valg som alle må få ta den ene eller andre retningen :) Alt med måte :)

Skrevet

Neida ikke plikt til å invitere noen inn i livet. Jeg skjønner deg, men på den annen side er jeg åpen for nye bekjentskaper. Man vet aldri hvem man kan få et fantastisk vennskap med.

Skrevet

Har veldig få venner (av eget valg) føler ikke at jeg har tid til noe annet, og er ikke en person som får så sinnsykt mye utbytte av andre mennesker heller. Selvom jeg fremstår som veldig utadvent har jeg ikke behov for å ha mange i livet mitt.

Skrevet

Jeg synes det må være greit å ikke ønske nye venner. Men de som er drittkjerringer, er vel de som ekskluderer bare én fra en større gruppe.

Mange her inne har fortalt om barselgrupper de har blitt fryst ut av o.l. Det er noe helt annet, enn at du alene ikke er så veldig interessert i å være med i barselgrupper o.l. Da er det du alene, som melder deg ut av en større gruppe, og ikke du, sammen med andre, som ekskluderer én person fra en større gruppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...