Gå til innhold

Dere som fikk babyer på over 4 kilo :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva låg symfyse målet deres på gjennom svangerskapet? Vet at det ikke bare har med babyens størrelse å gjøre, men også mengden av fostervannet, er bare litt nysgjerrig :)

Hvor "stor" var babyen når han/hun kom ut? kilo og cm :)

Takker for svar :) Er 37+3 så sitter med mange tanker om fødsel og babyen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min nr 2 var 4 kg.

Hadde så og si samme symfysemål som i første svangerskap da babyen var 3500 gr.

Så hadde ikke trodd hun skulle være så mye større når hun i tillegg kom 9 dager før førstemann i forhold til termin.

Begge var 51 cm lange

Skrevet

Symfysemålet mitt var høøyt gjennom hele svangerskapet, ble derfor sendt til vekstestimering. Snuppa kom ut 4,2 kg og 53 cm lang, akkurat på termin.

Mitt første barn=)

Skrevet

Min nr 2 var 4 kg.

Hadde så og si samme symfysemål som i første svangerskap da babyen var 3500 gr.

Så hadde ikke trodd hun skulle være så mye større når hun i tillegg kom 9 dager før førstemann i forhold til termin.

Begge var 51 cm lange

Kan kanskje også legge til at det låg akkurat på den grønne linja begge ganger.

Skrevet

Jeg hadde veldig høyt sfmål, og var på ekstra ul.. gutten var 4060 gram og 54 cm lang:) født 2 dager etter termin..

Skrevet

Helt normalt sf mål. Baby var 4150 og 54 cm. I tillegg hadde jeg MYYE fostervann.

Skrevet

Min nr 2 var 4215, målet lå helt på gjennomsnittet hele veien. :-)

Skrevet

Hun var 4260 og 56 lang :) Høyt symfysemål, det var på 41 en uke før termin, hun kom 6 dager etter termin :)

Skrevet

Jeg lå litt over på sf.målet hele veie. Han var 4300 gram og 52 cm lang. Min første.

Skrevet

Gutten min var 4890. Lå innenform den grønne linja hele tiden - men i øverste del. Jeg la på meg opp ca 10kg under svangerskapet... Men jeg hadde SVÆR mage.. Folk trodde jeg venta tvillinger. Fastlegen estimerte at ungen var 3500 da jeg var på kontroll ved termin.. Har bytta fastlege nå :-)

Skrevet

Min nr 2 var 4090 gram og 53 cm. SF-målene var høye, men ikke utenfor normalen.

Hadde høyere SF-mål med tredjemann, men han veide "bare" 3665 gram /50 cm :)

Skrevet

Hva låg symfyse målet deres på gjennom svangerskapet? Vet at det ikke bare har med babyens størrelse å gjøre, men også mengden av fostervannet, er bare litt nysgjerrig :)

Omtrent samme symfysemål for 3,5 og 4,6 kg unge. Hhv 50 og 54 cm.
Skrevet

Min var 3990 g og 53 cm, og mitt SF-mål var helt øverst på de grønne linjene. Prøv å slappe av, det går som oftest bra!

Skrevet

Storebror var 4 300. Symfyse på ca gj. snitt. Men på ultralyd i uke 30 fikk jeg beskjed om at det nok var en stor gutt jeg ventet. Men tror ikke fødselen var noe veldig vondere av den grunn. Vondt er det nå uansett.

Lille snuppa var 3 700 og ganske lik fødsel, bare mye kortere tid med pressing som er normalt for 2. gangs. Samt at jeg følte jeg hadde mer kontroll og ikke lot smertene ta kontroll over meg.

Skrevet

Min var 4032 og 50 cm. 5 dager før fødselen (fødte 8 dager før termin) ble jeg henvist til veksestimering pga symfysemål langt utenfor hele skjemaet! Så du kan trygt si at jeg var ganske skremt...var til ul, og legen estimerte han til å være 3700 og sa at jeg IKKE måtte gå over terming siden jeg var liten og baby var stor. Normalt med fostervann, så jeg vet ikke hvorfor jeg ble så stor på slutten. Fødselen gikk ganske fint, brukte litt lang tid på å presse han ut (90 min), men tror dette var pga at han lå skjevt og de ikke kjente det pga hevelser i hodet hans.

Skrevet

Nr 1: lå laaangt over normalen. Ble estimert til 4,6 kg dagen før fødsel, mvar 3598 g og 51, 5 cm lang :-) hadde mye fostetvann. Han kom 7 dager før termin

Nr 2: lå akkurat på den grønne linja, og under i slutten. 8 dager før termin ankom hun, 3498 g og 50 cm lang :-)

Skrevet

Normale mål alle 3 ganger, ingen forskjeller utover det at min egen fedme var litt ulikelig fordelt i de 3 svangerskapene.

Den første veide 3700, den neste 4640 og den siste ca 4400...

Skrevet

Hadde symfysemål langt under gjennomsnittet og var på vekstestimering der de sa det var en liten baby på kanskje 3 kg, men fikk baby som veide 4 kg :)

Skrevet

jeg selv var 5.3kg og 56 cm lang da jeg ble født!

Så ble egentig ganske redd da det nærmet seg fødsel for min gutt!

var på en ekstra UL, men de sa at han ikke ville bli så stor.

Men han ble "bare" 4270g og 54cm :)

Skrevet

Lå bittelitt over gjennomsnittet på symfysemålet. Han kom på termin og var 4,1 kg, 53 cm lang.

Skrevet

Var litt over gj.snittet(men innefor "normalen") i begynnelsen av svangerskapet. Men skjøt virkelig fart fra uke 36-37. lå langt utenfor d grønne feltet og endte opp utenfor skjemaet ved 40 uker. Fikk på ul vite at han var ca 5.2kg. men var "bare" 4.7 kg da han kom :)

Skrevet

Jeg lå i øverste skiktet av normalen begge gangene. Baby nr 1 var 3100g, nr 1 var 3600g. Så sto mage betyr ikke stor baby! Jeg har veldig timeglassfigur, så babyen kommer utover med en gang! ;)

Skrevet

Jeg hadde helt normale mål gjennom hele svangerskapet, lå rett over den grønne streken. 7 dager på overtid, trodde dem han skulle blir rett under 4 kg. fødselen startet samme dag, og 8 dager over termin kom en gutt på 4440g og 54cm. Jeg hadde gigamage på slutten, er liten selv, 159 og alltid vært veldig slank. Fødselen startet med vannavgang, og det var helt sinnsykt mye vann. Måtte til slutt bare stå i dusjen. Så tror jeg hadde mye fostervann, som gjorde magen så stor. husker når vannavgangen hadde roet seg litt og tok en dusj at jeg tenkte at magen liksom allerde hadde skrumpet litt:P

lykke til med fødsel:)

Skrevet

Hei!

Her var symfysemålet normalt, fulgte vel kurven eller litt under. Slik var det på begge jentene mine. Førstemann var 4100 og 52 cm, nå sist var målene 4250 og 53 cm. :) Fostervannmengden var fin begge gangene, selv om jeg gikk 10 og 8 dager over.

Skrevet

Jeg lå hele tiden akkurat på den grønne linja, litt under tidlig i svangerskapet. Siste ukene lå jeg fortsatt innenfor det grønne feltet, men ut kom det en stor og fin jente på 4500 og 53 cm :) En rask og grei fødsel (ikke der og da :P ) Det var min første, så jordmoren var imponert over hvor fint kroppen taklet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...