Gå til innhold

Trassanfall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du om ungen(e) får et skikkelig trassanfall i butikken eller annet sted i offentligheten? Hvor gammel er ungen?

Har en jente på snart 2år som får trassanfall helt plutselig, er ikke mulig å avlede noe særlig før det slår ut heller. Når det skjer, så snakker jeg rolig til henne mens jeg bærer henne vekk eller tar en runde med henne til hun har roet seg. Snakker rolig med fast til henne. Hun spreller og skriker som en gal da. Føler at alle glor, ler eller ser stygt på meg, så da begynner jeg faktisk å tro at jeg gjør noe feil... Jeg vet jo at trassanfallet ikke burde skjedd, go at jeg skulle avledet før det skjedde, men det skjer så fort. Jeg blir så stresset og flau når alle glor og, føler meg som en barnemishandlende stygg mor. Føler alle glor og tenker sitt om den uoppdragne ungen og svake moren, eller at de venter at jeg skal kjefte eller slå ungen. Det er ikke gøy når folk ler eller ser stygt!

Så, hva gjør andre? kjefter? skriker? fjerner ungen? Overser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det høres ut som om du gjør en god jobb jeg da...men nå er ikke jeg noen ekspert ;)

Blås i hva andre måtte mene og tro... Selv ville jeg prøvd å distrahere, men om ungen trasser,slår eller oppfører seg dårlig så setter jeg meg i øyehøyde. får ungen til å se på meg og med myndig stemme forklarer at sånn oppførsel ikke er greit.

Evt gir de valget -Enten så er h*n snill, og vi kan fortsette å handle/gjøre det vi driver med/finne på noe gøy/få en frukt(osv), eller så må vi ut i bilen....

Når jeg ser foreldre med trassbarn får de all medlidenhet. Eneste jeg blir forbannet på er foreldre som enten står og roper/skriker tilbake til ungene, eller ignorerer de fullstendig...(syntes at man burde ta seg 2min til å si at sånn oppførsel ikke er greit, eller at nei du kan ikke få godteri nå, før man evt ignorerer oppførselen)

Skrevet

Hørte det var ei som ringte til mannen og fikk ham til å ta med seg ungen, mens hun fortsatte å handle med de andre ungene.

Skrevet

Jeg tror de fleste som har hatt barn ikke ler AV deg men har full forståelse og sympati MED deg :-)

Og de som aldri har hatt barn aner ikke hva det er!

Vi har prøvd alt.... det beste er å ikke reagere så mye på det og fortsatte med det vi gjør, kun snakke med ham innimellom (ikke svare på hver "jeg vil ha juice" eller hva det nå er han sier... Vi har også blitt racere på å ha med tørket frukt eller oliven (som er det beste han vet) på veien slik at vi garanterer at det ikke skjer pga lavt blodsukker, i tillegg til at jeg kan upedagogisk bestikke ham med det hvis jeg tror han kan tippe over i raseri... en liten tørket frukt når vi har gått forbi lastebilen, eller forbi melkedisken etc etc

Synes det høres ut som du gjør en god jobb jeg.

Skrevet

De yngste har ikke hatt noen trassanfall som jeg hugser. Eldste derimot... Da hun var liten (2-3 år) reiste jeg aldri alene på butikken med henne. Vi var alltid 2. Om hun lagde bråk tok en av oss henne med ut av butikken med engang. Gikk ikke mangen ukene før hun skjønte at hun burde oppføre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...