Gå til innhold

Kontaktlinser og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt linser i gud vet hvor mange år (12?). Har aldri hatt noe trøbbel i det hele tatt. Brukte linser hele forrige svangerskap også - uten problemer.

Nå de siste månedene har det vært mye trøbbel.

Jeg må skylle og rense linsene sikkert 4-5 ganger om dagen, for de blir tørre og helt "tåkete". øynene blir hovne, de blir røde, det klør og er ubehaglig. øynene verker om natten - i det hele tatt.

Har bestilt time til optiker neste uke, men ser for meg at det blir briller resten av svangerskapet :( *sukk*

Flere som har problemer?

Kan legge til at jeg er i uke 18.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til problemet! Bruker nå bare linser innimellom :/ Begynte tidlig hos meg og (er i uke 35 nå)

Synet kan endre seg noe når man er gravid, vistnok, men det går tilbake til normalen etterpå. Merker også at øynene er mer sensetive, og orker ikke gå med linser like lenge av gangen -og det må være dagslinser da de puster bedre... (brukte "døgnetrundt" før...)

Skrevet

Jeg har også brukt slike døgnlinser i mange år nå, men nå er jeg iallefall nødt til å ta de av om natten.

Får høre hva optikeren min sier til uken, men ser for meg mye briller i tiden som kommer.

Men da skal jeg jammen meg kjøpe meg noen nye, fine briller! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...