Gå til innhold

Burde en 10 åring kunne klokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det forskjell om hun har ADHD?

Mine barn på 7 og 8 kan den men har ikke ADHD så jeg vet ikke hva som burde forventes av en jente på 10 med ADHD?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det burde hun. Har du prøvd å sette deg ned og forklare flere ganger?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det syns jeg. uavhengig av diagnoser. Datteren min er 7 og kan klokka. Men klart, om det ikke bryr de så er det kanskje ikke så rart om de ikke gidder å lære seg det:)

Skrevet

Unger med ADHD er ulike som alle andre unger, men sønnen til en venninne av meg har ADHD og han kunne klokka da han var 6 år.

Skrevet

Unger med ADHD er ulike som alle andre unger, men sønnen til en venninne av meg har ADHD og han kunne klokka da han var 6 år.

Hvordan går du rundt å husker på når ungen til venninnene dine lærer seg klokka?

Skrevet

Jeg er stemor og har ikke så mye jeg skulle sagt men fikk helt hetta i går da hun lovte å være tilbake etter 1 time og kom hjem først etter 2!

Så spurte jeg henne hva klokken var og fant ut at hun ikke kan den. Ved matbordet poengterte jeg viktigheten av å kunne klokka og da sa hun at hjernen til ADHD barn er annerledes utviklet så det var ikke hennes feil....?

Skrevet

Hvordan går du rundt å husker på når ungen til venninnene dine lærer seg klokka?

Det er ikke så vanskelig. Hukommelse kalles det og er en finfin ting :)

Skrevet

Det kan virke som at hun bruker det som "unnskyldning" til å ikke gidde å lære seg ting, og utnytter det til å være lengre ute osv. Tror hun bør få forklart at andre barn med ADHD på hennes alder kan klokken.

Skrevet

Det er ikke så vanskelig. Hukommelse kalles det og er en finfin ting smile.png

Jeg er uansett mektig imponert, hehe!

Skrevet

Jeg er stemor og har ikke så mye jeg skulle sagt men fikk helt hetta i går da hun lovte å være tilbake etter 1 time og kom hjem først etter 2!

Så spurte jeg henne hva klokken var og fant ut at hun ikke kan den. Ved matbordet poengterte jeg viktigheten av å kunne klokka og da sa hun at hjernen til ADHD barn er annerledes utviklet så det var ikke hennes feil....?

Hjelper lite å poengtere viktigheten da de færreste barn lærer seg klokka av seg selv og alene. Du får heller lære henne klokka da.

Skrevet

Det er ikke så vanskelig. Hukommelse kalles det og er en finfin ting :)

Jeg er uansett mektig imponert, hehe!

Hun er en veldig god venninne og jeg har vært mye sammen med henne og barna hennes. Du kan si at jeg vet det meste om ungene ;)

Skrevet

Hun bruker det nok litt som unskyldning, men der er noe fakta i det hun sier, også, #6.

Min med ADHD slet med å lære klokka, ukedager, igår/imorgen, måneder og alt sånt.

Da han var 10 år, slet han fortsatt. Og så har det med tid, noe med at de med ADHD lever litt mer i nuet enn mange andre, så det er lettere å glemme lovnader og tider.

Skrevet

Er vaffal pensum i matteboka til 4.klassingen min.

De øver på "vanlig" og digital klokke.

Jenta mi kan klokka, men det er vanskelig når det blir klokka 22 og sånn. :-)

Skrevet

Ok jeg har nok med å følge opp egne barn og når hun er her så lite tar jeg heller og gjør gøye ting med henne. Det er mitt privilegie som stemor føler jeg.

Så får pappa og mamma ta seg av klokkelæring og jeg kose meg med shopping, sminke og baking:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...