Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jeg skal det på onsdag. Egentlig skulle jeg bare ta den på høyre side, men tannlegen mener den på venstre vil skape problemer i nær framtid. Sparer ca. 1400 på å ta begge på en gang. Begge visdomstennene ligger vannrett i på kjevebenet. Svigermor er tannpleier og mener at det ikke er mulig å fjerne på begge sider samtidig, og skal ha fult referat. Hun tror ikke på at jeg skal:P Jeg har egentlig ikke gruet meg, men nå leste jeg et sted at det var fare for å svelge tunga hvis man tok på både høyre og venstre....? Det er foresten en oralkirurg som skal gjøre det, det hele skulle ta ca 30 min... Så, erfaringer noen?
Ariel_86 Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har fjernet begge nede, men fikk ikke tatt de samtidig. Etter at såret var leget tok jeg den andre. Jeg spurte kirurgen om han kunne ta de samtidig, siden jeg har veldig tannlegeskrekk. Men det ville han ikke, og det er jeg glad for. Du må jo spise, og jeg spiste på den siden som var frisk, hadde også problemer med å åpne munnen. Så synes det hørtes rart ut at de skal fjerne begge samtidig?!! Operasjonen gikk forresten bra, fikk noe beroligende siden jeg har skrekk. Men merket svært lite. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har operert bort mine nede, med vel 2 måneders mellomrom. Kjevekirurgen sa at de ikke tok begge bort samtidig, det blir fot vondt og for umulig å spise. For vondt var det, himalaya. Heller betale 1400 for to omganger enn å ha den intense smerten på begge sider av kjeften!
mamma_til_gutt Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Jeg kunne ta to på samme side samtidig, men fikk beskjed om at begge sider munnen ikke kan bedøves samtidig. Bl.a. Pga tungen, men også pga spytt etc. Men, dette er over 10 år siden og det kan ha kommet nye rutiner som gjør at det funker nå.
NormaJean Skrevet 25. februar 2012 #5 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har tatt begge nede og en oppe på en gang;) så det er fullt mulig! Hadde infeksjon i tannlkjøttet, så tok først den visdomstannen som var årsaken, fikk antibiotika og så 2 uker etterpå tok jeg de 3 andre. Var en smuuuule ør etterpå, men det gikk fint. Tok stingene en stund etterpå. Hadde definitivt fått det unnagjort med 2 stk på en gang, så er det gjort
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 jeg har gjort det. Ikke noe problem, men selvfølgelig litt vondt. Men da slipper du vondt to ganger
rosa og en blå Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Jeg oppererte opp begge nede samtidig. LYKKE TIL, for å si det slik. Det drog så hardt i munnen, at jeg måtte sy 2 sting i munnvikene. Ang mat var det ok, ikke det kjekkeste men heller ikke at det var et kjempe problem.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Jeg syns også at det høres utrolig merkelig ut at oralkirurgen gjør dette. Jeg jobber på tannlegekontor med flere spesialister, å dette hadde aldri skjedd på vårt kontor. Det er virkelig ikke forsvarlig å sette bedøvelse på begge sider. Oppe og nede, ja. Men på hver sin side? Nei. Dessuten er det visdomstennene nede som er verst å ta. De oppe er som regel lette å ta ut. Men lykke til! Det tror jeg du trenger...
NormaJean Skrevet 25. februar 2012 #9 Skrevet 25. februar 2012 Jeg fikk lystgass under trekkingen husker jeg. Fikk ganske mange sprøyter med bedøvelse, mener det var rundt 10 stk. Var litt ør;) Men syns det var lettere med 3 på en gang, enn da jeg tok den første. Men da hadde jeg betennelse i tannlkjøttet og. Ble kjørt hjem av en ansatt etter å ha slappet av på klinikken en stund. Glad jeg ikke skulle hjem for egen maskin
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #10 Skrevet 25. februar 2012 Jeg operete ut tre samtidig og trakk den fjerde. Tannlegen tok også en rotfylling. Ømt og vondt en stund, men da var jeg ferdig også.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 25. februar 2012 #11 Skrevet 25. februar 2012 Bare vær obs på at du kanskje blir smådårlig resten av dagen, søsteren min passet lillemann når jeg trakk ei visdomstann, jeg sov en del og følte meg febersyk den ettermiddagen. Og ha paracet og ibux klar, for når bedøvelsen går ut er det ofte ganske vondt. Selve trekkinga var ikke så ille, jeg har vridde røtter, så den satt fast, samt en god porsjon tannlegeskrekk, men jeg overlevde fint. Hadde selvfølgelig helst gjort noe helt annet, men har også vært borti verre.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #12 Skrevet 25. februar 2012 HI her. Takk for mange svar, selv om jeg blir litt usikker. På nettsiden deres står det at det ikke er noe problem å ta alle 4 på en gang... Må ringe på mandag å snakke med de tenker jeg, for jeg blir gaaaal av den murringen dette gir. Men usikker på om jeg tør begge samtidig. Bryr meg ikke så mye om det med mat, regner med at jeg kan spise suppe/babymat, men jeg er mest redd for å bli så hoven at det blir vanskelig å puste... Og lommeboka har litt å si, ca 2000 pr. tann hvis jeg tar en av gangen, tar jeg begge samtidig blir det 2600......
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #13 Skrevet 25. februar 2012 Med min tannlegeskrekk så hadde jeg fjernet begge samtidig om det var mulig Uten tvil! SMerten bryr jeg meg fint lite om, går heller med smerte en uke ekstra enn å måtte gå til tannlegen i to omganger. Jeg skal også inn for å fjerne mine to siste.. Men dette vil bli gjørt på sykehuset under narkose, og etter hva jeg fikk høre via telefon kan de ta mine to samtidig. Det er en nede og en oppe på hver sin side.. Så vil da tro de kan ta begge nede samtidig også da ønsker deg lykke til!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå