Gå til innhold

Ungemødre DK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faan jeg sitter å ser på tidligere sesonger.. og det er jo så sykt mange som røyker.. helt åpentlyst.. Blir så provosert.. sånn som hun ene som er blitt satt igang.. mens veene er begynt så går hun faen meg ut for å ta seg noen trekk.

er det mulig? eller er det bare jeg som blir provosert som F når jeg ser sånt? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt på det samme flere ganger selv! Det virker ikke som det er noen "big deal" å røyke i svangerskapet der, utrolig provoserende!

Jeg røykte selv før jeg ble gravid, men sluttet med en gang vi begynte å prøve, hadde fått så utrolig dårlig samvittighet og gått og bekymra meg veldig dersom jeg hadde tatt meg en røyk nå, så det kunne rett og slett ikke falle meg inn engang!

Skrevet

Danskene har et annet forhold til både sigg og alkohol.

Jeg bodde der for noen år siden og da ble promillegrensen satt ned for bilister. Der var en stor kampanje på tv/aviser og budskapet var:

Nå kan du kun drikke en øl eller et glass vin før du kjører!

Skrevet

Det er generelt stygt å se gravide røyker. Selv sa jeg at når jeg blir gravid skal jeg slutte. Men desverre så klarte jeg ikke det, jeg tok også en røyk mellom riene. siste røyken ble tatt 5 timer føre vesla kom(hun er frisk og rask jente) og den ble tatt her hjemme. Jeg røykte aldri foran noen(vet at det ikke gjør saken noe bedre for barnet i magen) fordi det var noe jeg ikke var stolt av, så skjønner ikke at de tør å vise seg på tvn høygravid med røyken.

Skrevet

Jeg blir helt satt ut av hun ene moren som er med i sesongen som vises nå! Skjønner at hun er tenåring, men makan til ufordragelig jente altså! Setter ikke pris på noe som helst, og alt er så vanskelig for henne! Hun bor hos moren sin, som hver dag tar seg av morgenstellet av sønnen hennes, også klagde hun på at de brukte så lang tid på badet og da fikk ikke hun sminket seg i fred for hun hatet nemlig å sminke seg forran andre!! Er det mulig?? Hun er negativ og sur til absolutt alt, også får hun nesten alt servert på et fat.. Fysj, jeg blir så irritert!! Jeg tror kanskje jeg er er i et ekstra irritert humør i dag, men jeg måtte bare få det ut ;)

Skrevet

Helt enig med #5!!

Fordragelig jente det der. Får fnatt hver gang jeg ser henne.

Hvorfor i all verden har hun fortsatt den ungen ? Hadde det ikke vært for moren tror jeg ikke den ungen hadde bodd hos moren fortsatt. Huff å huff.. :/

Hvem som helst kan bli irritert for sånt!

Skrevet

Hva da med det programmet som gikk på tvn, ung dum og gravid??

Hun ene som var der drakk 2 - 3 FLASKER vin daglig, en annen røkte en 20 pk om dagen.

Neom spiste ikke annet en jun food og rørte seg aldri..

Og noen av disse var godt voksne damer.. Ble rett og slett sjokkert jeg...

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan de tenker de som røyker eller drikker alkohol under svangerskapet? Skjønner at noen er ekstremt avhengige, men de som ikke gidder å rpøve å slutte en gang?? Det er snakk om 9 mnd av livet ditt, noe som er relativt lite egentlig.. Jeg røyka selv før jeg ble gravid, har såklart lyst på nå og, men jeg har verdens beste grunn til å la være!

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan de tenker de som røyker eller drikker alkohol under svangerskapet? Skjønner at noen er ekstremt avhengige, men de som ikke gidder å rpøve å slutte en gang?? Det er snakk om 9 mnd av livet ditt, noe som er relativt lite egentlig.. Jeg røyka selv før jeg ble gravid, har såklart lyst på nå og, men jeg har verdens beste grunn til å la være!

Jeg prøver så godt jeg kan :( Tar max 2 om dagen, men likevel.. Det er 2 for mange!! Jeg har så lyst til å slutte!!! Hva får deg til å holde deg unna?

Skrevet

Enig med deg HI !

Er selv ganske ung og venter nr 2, men har da vett i hodet fordi..

Men jeg blir ganske provosert på de norske unge mødre også jeg da...framstiller unge mødre som idioter.

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan :( Tar max 2 om dagen, men likevel.. Det er 2 for mange!! Jeg har så lyst til å slutte!!! Hva får deg til å holde deg unna?

Jeg hadde ikke turt eller hatt samvittighet rett og slett, hadde bare gått og vært livredd for at noe skulle være galt med barnet fordi jeg hadde røyka, det er mer enn nok grunn for min del til å klare å holde meg unna. Men er ikke sikkert det er så "enkelt" for deg for det.. Håper at du finner din metode å klarer å kutte ut helt :)

Skrevet

Tenk for bare 50 år tilbake, hvor man ikke satt med kunskapen om røyk og alkohol i svangerskapet. Ingen som kuttet ut røyken og alkoholen da, og det er fremdeles liv på jorda, vi overlevde det.

Men selvfølgelig hurra og all ære til de som klarer å slutte for det er jo som sagt noe vi vet nå at KAN være skadelig. men at folk skal bry seg så mye med hva andre velger å gjøre skjønner jeg ikke. De som røyker i et svangerskap vet selv hva de gjør, de trenger ikke noen til å fortelle dem hvor dumme de er.

Skrevet

Men nå lever vi ikke 50 år tilbake.. vi lever i en tid hvor de aller fleste vet at det kan være veldig skadelig for den lille om man røyker eller drikker i svangerskapet, og det kan føre til flere plager senere i livet for barnet,

Så når jeg da ser mennesker med stor mage og røyker, så tenker jeg først "stakkars lille baby, som ikke har noe annet valg enn å være offer for passiv røyking" også tenker jeg at den dama må være den mest egoistiske personen i verden!

Forstår selvfølgelig at det er vanskelig å slutte.. for noen kommer graviditeten brått på.. men man burde i det minste PRøVE Så FORBANNA GODT MAN KAN til å slutte med den giften man tilfører lungene til barnet ditt.

Så den "for 50 år siden .." crappet kan du holde for deg selv.

Skrevet

hvorfor bry seg med hva andre gjør, bruk heller energien på å pass på seg selv. tror dere ikke at den som røyker i et svangerskap vet hvor skadelig det kan værer? tror ikke at de som røyker trenger noen til å fortelle seg det. Tror nok at alle som røyker i svangerskapet sitt, prøver å finne ut måter å slutte på, for det er ikke noe de ønsker selv heller. så da hjelper det ikke med alle de som forteller hvor forbanna egoister de er og at de sikader barnet.

Skrevet

Jeg blir helt satt ut av hun ene moren som er med i sesongen som vises nå! Skjønner at hun er tenåring, men makan til ufordragelig jente altså! Setter ikke pris på noe som helst, og alt er så vanskelig for henne! Hun bor hos moren sin, som hver dag tar seg av morgenstellet av sønnen hennes, også klagde hun på at de brukte så lang tid på badet og da fikk ikke hun sminket seg i fred for hun hatet nemlig å sminke seg forran andre!! Er det mulig?? Hun er negativ og sur til absolutt alt, også får hun nesten alt servert på et fat.. Fysj, jeg blir så irritert!! Jeg tror kanskje jeg er er i et ekstra irritert humør i dag, men jeg måtte bare få det ut ;)

Godt å høre at det er flere. Jeg blir så frustrert over den bortskjemte jenta, at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg noen ganger altså (men se på, det må jeg ;) )

å mora hennes som hele tiden jatter med datteren, fordi hun er litt "beskyttende" overfor barna sine. Men synes ikke det er så beskyttende å ikke oppfordre henne til å få seg utanning, og ende opp med å bo hjemme hos mora si til evig tid. Ser for meg en kvinnelig, dansk utgave av Elling i framtiden her...

Skrevet

hvorfor bry seg med hva andre gjør, bruk heller energien på å pass på seg selv. tror dere ikke at den som røyker i et svangerskap vet hvor skadelig det kan værer? tror ikke at de som røyker trenger noen til å fortelle seg det. Tror nok at alle som røyker i svangerskapet sitt, prøver å finne ut måter å slutte på, for det er ikke noe de ønsker selv heller. så da hjelper det ikke med alle de som forteller hvor forbanna egoister de er og at de sikader barnet.

Nå er jo ikke poenget her å fortelle gravide som røyker at det er feil heller da, poenget er å komme med en mening, dette er et krangleforum! Og dessuten er det ikke akkurat unormalt å reagere på det, i og med at det faktisk kan skade barnet!

Skrevet

vansklig og slutte og røyke.. det er sikkert og vist. hadde aldri klart det uten "grunn".. men med en gang det går ut over andre er det lett som ingen ting.. stompa røyken på dagen når testen er positiv.. skulle ønska eg hadde vist det 4 uker før så babyen hadde fått en helt røyk fri start..

enn god mamma gjør alt for sine barn..røyker ikkje me baby i magen.. tenker og på abort faren.. hadde ikkje vågd og fortsette..

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå tror jeg de som caster til de programmene velger deltakere som skal virke provoserende på seerne... De har nok lett en stund for å finne utelukkende whitetrash å vise fram.... Det er ikke tilfeldig at halvparten av jentene er sammen m en som heter Brian (som er danskenes svar på Harry) og stort sett ikke er sammen med barnefaren....

• 5 uker senere...
Skrevet

Hun ene der som er 14 år og gravid, og snakker om at hun pleide å drikke hver helg?!?! Hva skjer med at så unge får lov av foreldre å drikke alkohol?!?!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Viljestyrke. Jeg syntes ikke det var vanskelig å slutte å røyke. Du må bare ville det innerst inne. Har ingen barn ennå, men prøver. Så kunne ikke falt meg inn å ta en røyk en gang. Tanken på å gi noe så giftig til noe så uskyldig får meg til å se rødt når jeg ser gravide som står der med "siggen" i kjeften!

Skrevet

la oss være takknemlige for at bestemor er til stedet, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...