Gå til innhold

Noen som kan svare meg helt ærlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 4 år som er litt forsinket i utviklingen. Ikke motorisk, men språklig og litt sosialt. Han får oppfølging av PPT (spesialpedagog og assistent) i barnehagen. Han leker en del med to gutter i barnehagen, men det er ganske tydelig at foreldrene til disse barna ikke vil at de skal ha kontakt utenom barnehagetid. Jeg er ganske sikker på at det er fordi sønnen min "henger litt etter". Dette er veldig sårt synes jeg, men det er kanskje litt sånn det bare er....?

Ville dere latt barnet deres hatt mye kontakt med en som "henger litt etter"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo?? Selvfølgelig ikke. Hvis ungene trives i hverandres selskap så spiller det jo ikke noen rolle!

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Dattra mi har etter all sannsynlighet adhd, og er meget krevende. Man ser fort at hun ikke er som alle andre, selvom det ikke er negativt. Hun er ikke utagerende fysisk, men kan være meget kranglete, tar veldig lett til tårene og skravler mye. Uendelig mye! Hun er ikke selvkritisk i det hele tatt, og buser ut med alt mulig rart. Jeg har merket meg at foreldrene på skolen tar avstand fra henne, og da også oss. Det er kjempesårt, så derfor ville jeg, som svar på spørsmålet ditt, IKKE eksludert et barn som var litt anderledes.

Det er en gutt i barnehagen til sønnen min som har en diagnose (vet ikke hva, vet bare at han har avlastningshjem) men jeg har ikke noe problemer med å ta med han hjem etter barnehagen. Det er bare barn, og de kan faktisk ikke noe for det.

Heller et barn som er litt anderledes, enn en "frisk" ufordragelig unge....

Skrevet

Huff :(

Det hadde jeg ikke brydd meg det døyt om! Jeg hadde med glede hatt besøk av sønnen din! Håper virkelig ikke at du har rett i dine antakelser. Det er bare trist =(

Vi har nettopp flyttet til en mindre by, å her er folk så utrolig flinke til å invitere og finne på ting sammen. Hva har du forsøkt, sånn i forhold til å få kontakt?

Her fikk sønnen min en lapp i hylla si et par uker etter oppstart hvor denne moren inviterte sønnen min og meg på besøk en lørdag formiddag. Jeg syns det var veldig koselig å få en slik innbydelse :) Forsøkt noe slikt?

Skrevet

Hei,

Min 4,5 åring er bestevenne med en gutt på 4 år. Jeg vet at han får ekstra oppfølging i barnehagen via spesialpedagog og assistent. Disse to guttene er hverandres verden og leker så utrolig godt sammen. Jeg har jo merket at denne gutten har dårligere språk, trenger mer hjelp etc. når han er med oss hjem fra barnehagen.

Men vet du hva? Det viktigste for meg er at min sønn får leke med et annet barn og at de har det gøy sammen.

Så ja, jeg har ikke problemer med at min sønn "henger sammen" med en som har forsinket utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...