Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7372939
**venter** Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Men hva skal man ta da? Man skal ikke ta Ibux, og nå heller ikke Pinex eller Paracet...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Jeg er mer nysgjerrig på hvorfor trådstarter'n legger ut en gammel artikkel om dette? Artikkelen er blitt skrevet i samme hysteriske ånd som tabloidinnslagene om svineinfluensaen, med skremmende overskrift og lite holdbart innhold. Ikke noe å bry seg om **venter**, med mindre du ikke allerede har stappet i deg, eller vurderer å stappe i deg, mer enn 4000mg, hver eneste dag, gjennom hele svangerskapet.
Tauriel Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Å gÅ uten smertestillende er ikke vanskelig akkurat... Jeg gjorde det, men sÅ hadde jeg da probemstillingen at jeg ikke tÅler paracet. SÅ jeg hadde ikke akkurat noe valg
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #5 Skrevet 25. februar 2012 Med 40 i feber og baby i magen så er det nok lurere å ta litt Paracet enn å la være, jo!
Niau82, ♥mars12♥ Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 spurte legen senest i går fredag 24/2 om jeg kunne ta paracet, og ja det kan man!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Prøv å nyansere litt HI. Man skal ikke overdrive bruken av paracet. Men jeg hadde også høy feber to ganger i svangerskapet sist og ble fortalt at jeg må ta febernedsettende av både legevakt og jordmor fordi høy feber kan være farlig for foster. Hysteriske dame!!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Du ser så svart/hvitt på det tema. Overdriven bruk kan være farlig, men det er ikke bra for ikke-gravide heller. En gravid kan fint ta seg paracet når feberen er høy eller den gravide har store smerter. Det er snakk om uvettig og overdreven bruk. Men bruk med måte, altså fornuftighet er ikke farlig. Jeg gikk i mine begge svangerskap til tett oppfølging på rikshospitalet (fødeavd.)pga en sykdom jeg har og de rådet til å ta paracet når plagene ble for store.
**venter** Skrevet 25. februar 2012 #9 Skrevet 25. februar 2012 Jeg er mer nysgjerrig på hvorfor trådstarter'n legger ut en gammel artikkel om dette? Artikkelen er blitt skrevet i samme hysteriske ånd som tabloidinnslagene om svineinfluensaen, med skremmende overskrift og lite holdbart innhold. Ikke noe å bry seg om **venter**, med mindre du ikke allerede har stappet i deg, eller vurderer å stappe i deg, mer enn 4000mg, hver eneste dag, gjennom hele svangerskapet. Takk! Jeg ble litt urolig her, jeg får lett feber når ting skjer i kroppen min og vet jo at det ikke er bra for fosteret. Men da er det altså bedre å roe feberen med Paracett enn å ikke gjøre det:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #10 Skrevet 25. februar 2012 Jeg er mer nysgjerrig på hvorfor trådstarter'n legger ut en gammel artikkel om dette? Artikkelen er blitt skrevet i samme hysteriske ånd som tabloidinnslagene om svineinfluensaen, med skremmende overskrift og lite holdbart innhold. Ikke noe å bry seg om **venter**, med mindre du ikke allerede har stappet i deg, eller vurderer å stappe i deg, mer enn 4000mg, hver eneste dag, gjennom hele svangerskapet. Takk! Jeg ble litt urolig her, jeg får lett feber når ting skjer i kroppen min og vet jo at det ikke er bra for fosteret. Men da er det altså bedre å roe feberen med Paracett enn å ikke gjøre det:) Ja det å holde høy feber nede når man er gravid er det lureste man kan gjøre når man er gravid og HI i denne trådene er langt utenfor det hun kan noe om.
litekreativtbrukernavn Skrevet 25. februar 2012 #11 Skrevet 25. februar 2012 http://nhi.no/graviditetsoraklet/symptomsjekker/paracetamol-og-graviditet-37560.html Ta det helt med ro... Eneste man bør være forsiktig over tid, og med over tid menes høy dose (over anbefalt) i mer en 7dager, bør man kontakte lege for evt alternativer. Men ved f.eks feber, så er det mye mer skadelig at temperaturen er høy en at man tar febernedsettende. La oss følge helsedirektoratets anbefalninger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå