Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Vi begynte å introdusere fast føde for 3 uker siden da han var 6 mnd. Det går greit, vi tar det sakte og forsiktig, er ikke alt han liker. Nå de siste nettene har han grått litt og det kommer noen promper til slutt hver gang før han sovner igjen. Bæsjen har også blitt mye fastere, men ikke hard. Betyr dette at han reagerer på noe han får? Han får alltid nye ting før 13 på dagen, og en ting om gangen osv. Hvordan reagerer de om de reagerer på noe? Eller er det bare det at systemet nå skal fordøye andre ting som er problemet, at mangen er litt treg/hard? Jeg har prøvd sviskemos og blæbær. Sviskemosen gjorde at han spydde, men blåbær kan han nok kanskje venne seg til etterhver. Dette skal vel løse opp litt i magen eller? Jeg ammer fremdeles, han spiser jo ikke mye enda. Smaksporsjoner to gange per dag. Men han virker mindre sulten om dagen, litt uinteresert i puppen og maten...?
julibaby10 Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Bæsjen blir jo annerledes når han får fast føde. Min lille ble veldig hard i magen, og forstoppet. Jeg begynte å blande ut litt malt i grøten, det hjalp. I tillegg får han sviske. Blåbær har motsatt effekt enn svisker, altså blåbær er stoppende.. Amming i tillegg skal jo være bra, fordi det hjelper bra til med å fordøye maten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå