Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har bodd med samboer i 1år nå. Jeg har et barn på 4år fra før, han har ingen. Siden mensen uteble, tok jeg en test i dag, der var det en svak strek. Forholdet oss i mellom er fint, og jeg håper og tror at vi skal leve sammen. Men; Jeg er bare ansatt i et vikariat, frem til august måned, rekker akkurat svangerskapspenger. Men hva med tiden etter? Jeg har ikke all verden med utdanning, og hvem vil ansatte en med en 1åring? Samboer tjener godt, vi kan klare oss på hans lønn, selvom det blir knapt.. Men jeg synes ikke at det er riktig at han skal forsørge meg, barnet, og barnet jeg har fra før. Og så har jeg fått panikk for at han skal gå fra meg, at han ikke skal takle en hormonell samboer, et skrikende barn og en trassete 4åring, så sitter jeg igjen 26år, og alene med to barn med to forskjellige fedre For all del, jeg har ingen grunn til å tro det- men man har ingen garantier.. Mange tanker..
Isola&Lille+julegave Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Du må bare snakke med han! Det går nok mye bedre enn du tror! Det ordner seg alltid!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Pust med magen, livet har en pussig tendens til å ordne seg uannsett hvordan fremtiden blir Du tenker mest på utfordringene (og ja dem kommer dere også til å møte), men glem ikke gledene. Svangerskapspenger får du jo, etter permisjonen er du arbeidssøker og det er mange av oss Hvordan ser samboeren din på denne uventede graviditeten da? Og ikke minst, hva føler du etter å sortert bekymringene litt ?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Takk for svar! Jeg vet jo at alt ordner seg til slutt, jeg har jo trossalt blitt alenemor en gang. Og den gang var jeg midt i utdanning og uten jobb. Har overlevd det og:) Samboer er veldig glad, han sier at alt kommer til å ordne seg, og at vi skal få det til sammen. Spørs om ikke det er en 4åring som får et etterlenget søsken her da:) HI
Ulldott Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Du får vel arbeidsledighetstrygd hvis du ikke skulle få jobb rett etter permisjonen? Det ordner seg! Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 #3 igjen her .. Glemte en ting : Gratulerer med graviditeten Kos deg masse i tiden fremover.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Jeg var tilkallingsvikar, hadde vært sammen med mannen i 3 mndr før jeg ble gravid (vi bodde ikke engang sammen da) og dattra mi fra tidligere ble 3 år når minsten kom. Det gikk helt fint, det Jeg fortsatte å jobbe som vikar, tok en utdannelse ved siden av, fikk fast 50% stilling etter utdannelsen, flyttet og fikk ny fast jobb nå som jeg kommer til å ha til jeg dør. Det løøøøøser seg ;o) Og gratulerer så mye!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå