Gå til innhold

vektnedgang og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kalorier ekstra trenger kroppen under amming, for å opprettholde vekta? Og hvor mye er det forsvarlig å gå ned under amming? Har så lyst å bli kvitt babykiloene, men er redd for å miste melka...!

Ligger på rundt 1700 kcal nå. Er 163 høy og ca 64 kg. Skal ned i "før-baby-vekt" på 58 kg.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søkte rundt på nettet og det var rundt 2000kalorier en skulle få i seg hver dag når en skulle slanke seg mens en slanket seg.

Skrevet

Trenger du å slanke deg da ? Det hørtes veldig lite ut, Jeg hadde ikke slanket meg noe mer hvis jeg ammet da. 1700 kalorier er nok alt for lite da en som slanker seg uten og amme bør spise ca 1600 kalorier.

Skrevet

Vær forsiktig med å slanke deg og amme samtidig, bør visst ikke gå ned mer enn ca 1 kg i uka pga fare for miljøgifter som utskilles i melka + redusert melkeproduksjon. Og ikke gå på no lavkarbo-kur pga ketoner i melka eller tren hardt rett før amming, pga melkesyre som smaker stygt for barnet.

Skrevet

Spiste alt jeg ville, var så sulten! Raste ned 25 kg på 3 mnd. uthult strek. hehe... Var ikke bevisst. Verken trente eller spiste sunt. Jenta la på seg 500 g i uken så hun tømte meg helt

Skrevet

Fra mini var 3 mnd fikk jeg i meg ca 1800 kalorier per dag (litt mer fre/lør) og gikk laaange treningsturer/joggeturer 4-5 ganger i uka. Gikk ned ca 700 g hver uke. Skulle ned 10 kg jeg da, så tok jo noen måneder. Jeg fullammet og hadde nok melk hele tiden og det gikk veldig bra :-)

Det er nok veldig inviduelt hvor lite/mye du må få i deg for å gå ned i vekt. For noen holder det med å amme og gå trilleturer. Jeg måtte spise sundt og trene myyye. :-)

Du får bare prøve deg fram, men bør nok ikke gå ned mer enn 1 kg i uka. Også er det lurt å ha en dag i uka der du får i deg litt mer kalorier. Jeg spiste godteri/kake e.l fredag og lørdag ofte, og det økte bare forbrenningen slik at jeg gikk ned mer når jeg begynte å trene og spise mindre i uka. Spiser du for lite over lengre tid, minsker forbrenningen og da går du mindre ned.

Lykke til! :-)

Skrevet

Du er ikke riktig klok dersom du føler du må ned til 58 kilo. 64 kilo er perfekt for en på din høyde.

Skrevet

#7, det må jo HI få avgjøre selv. Hvis man er 163 og veier 58 kg er man ikke altfor tynn, men normal. å veie 64 kg og være 163 høy er man også normal, men man må jo få lov til å gå ned litt hvis man føler seg bedre da.

Jeg er 170 høy og veier 64 kg. Er helt normal, men veide 60 kg før jeg ble gravid og føler meg bedre med den vekta, så har tenkt til å gå ned til det før sommeren. Men det betyr ikke at jeg føler meg tjukk nå fordet.

Skrevet

Hvor gammel er babyen din? Hvis det ikke er så lenge siden du fødte er det ganske sannsynlig at kiloene går av ganske lett de neste md! Ta noen ekstra trilleturer og se om ikke vekta går ned av det!

Sist gikk jeg ned alle 15 kg på 4 md. De neste månedene forsvant 3-4 kilo til!

Denne gangen er det verre, da jeg har bekkenløsning og ikke kan gå så mye :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...