Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Knut Ingar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle vel postet på navnedebatten, meen... Hva synes dere? Kjedelig, fint, stygt??

Liker det selv, staut norskt navn, ikke noe fiksfakseri - men vil gjerne høre fra dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Knut kan funke alene, men det ble et veldig gubbete navn for meg altså.. Tror ikke det vil slå an før om én generasjon..

Skrevet

Knut er oppigjenkalling ja. Men har dobbeltnavn på broren, så føler vi må ha det på begge. Ikke sagt han vil bruke begge til daglig. Ser at Knut er "ut" nå, og kanskje nettopp derfor passer det - har vent meg til navnet over tid da, det var ikke slik at DER var navnet. Sikkert nettopp pga det du sier :)

Hi

Skrevet

Mange flotte staute norske navn. Er enig i at Knut er norsk og staut, men synes ikke det var særlig fint.. Ikke Ingar heller for den saks skyld. Kombinasjonen var deretter..

Hva med Petter, Jørgen, Einar, Steinar, Lars, Jostein, Joakim.. noe i den duren..

Skrevet

Knut er oppigjenkalling ja. Men har dobbeltnavn på broren, så føler vi må ha det på begge. Ikke sagt han vil bruke begge til daglig. Ser at Knut er "ut" nå, og kanskje nettopp derfor passer det - har vent meg til navnet over tid da, det var ikke slik at DER var navnet. Sikkert nettopp pga det du sier :)

Hi

Siden Knut er litt "ut" som du sier nå, hva med å kombinere Knut med ett litt "yngre" navn enn Ingar?? For å balansere det hele?

F.eks.

Knut Even

Knut Eskil

Knut... Kommer ikke på fler i farten :P

Skrevet

Min sønn heter Knut :) han er snart 2 år gammel. Han passer så utrolig bra til det navnet og vi får utrolig mange komplimenter. Tror ofte at folk blir overrasket over at noen heter det i disse dager. I ettertid ser jeg at mange opplever navnet Knut som noe "spesiellt". Vi valgte pga oppkalling og selvfølgelig at jeg syns det er ett fint navn ' :)

Knut Ingar kan funke fint det, men tror jeg ville valgt å kun bruke ett av navnene i det daglige :)

Skrevet

Hahaha, Knut Eskil er faktisk på "lista" :P

Hi

Skrevet

Pappa heter Ingar Einar.

Knut Ingar er finere :D

Skrevet

Min sønn heter Knut smile.png han er snart 2 år gammel. Han passer så utrolig bra til det navnet og vi får utrolig mange komplimenter. Tror ofte at folk blir overrasket over at noen heter det i disse dager. I ettertid ser jeg at mange opplever navnet Knut som noe "spesiellt". Vi valgte pga oppkalling og selvfølgelig at jeg syns det er ett fint navn ' smile.png

Knut Ingar kan funke fint det, men tror jeg ville valgt å kun bruke ett av navnene i det daglige smile.png

*Liker* ;)

Skrevet

Jeg syns Knut er kult. Tom Knut Ingar syns jeg fungerer greit. Vi har en med lignende dobbelnavn i nabolaget og det er flott. En annen baby i vennegjengen har akkurat fått navnet Knut.

Jeg er så glad for at disse navnene kommer tilbake. Så mye bedre enn mange alternativer fra topplisten.

Skrevet

Litt gubbete ja hehe, nesten litt kult ;p

Skrevet

Skikkelig harry.

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns enten bare Knut eller Ingar aleine. Begge er fine, finest hver for seg. Dobbeltnavn MÅ man ikke ha selv om et annet søsken har det.

Skrevet

Skikkelig harry.

Seriøst? Harry?

Litt "gubbete" kanskje, men liker også at det ikke er et poppis-navn :)

Skrevet

Pappa heter Ingar Magne, og onkelen min (Broren hans) heter Knut Melvin.

Synes bestemor burde vurdert din kombinasjon isteden ;)

Enig i at det er litt gammeldags, men det gjør vell ingen ting =)))

Skrevet

Min sønn heter Knut smile.png han er snart 2 år gammel. Han passer så utrolig bra til det navnet og vi får utrolig mange komplimenter. Tror ofte at folk blir overrasket over at noen heter det i disse dager. I ettertid ser jeg at mange opplever navnet Knut som noe "spesiellt". Vi valgte pga oppkalling og selvfølgelig at jeg syns det er ett fint navn ' smile.png

Knut Ingar kan funke fint det, men tror jeg ville valgt å kun bruke ett av navnene i det daglige smile.png

Har også en sønn som heter Knut. Han har blitt 2,5 år og kler navnet godt. Vi har fått høre mye positivt om navnevalget

Skrevet

Knut er et nydelig mannsnavn, men i kombinasjon med Ingar ble det veldig traust og gammeldags. Knut Eskil var et bedre alternativ.

Jeg har fått veldig sansen for de gamle navnene, og hadde jeg fått barn i dag ville feks Anton og Klara ha stått på min liste.

Skrevet

Ingar er et fint navn, Knut også men kombinasjonen virker litt tung.

Skrevet

Syns det var tøft jeg. Et sterkt navn :-)

Skrevet

Oi, koselig med så mange tilbakemeldinger :) Vi har ikke bestemt noen ting så synes det er litt morsomt å høre :) Harry vil jeg nok ikke si at det er selv om det er gammeldags. Kanskje det blir litt mye med dobbeltnavn?

Men liker Knut bedre og bedre, for litt siden var det IKKE på lista mi. Men etter hvert så synes jeg mer og mer om det. Og at det ikke er poppis nå er vel egentlig bare en positiv ting ;)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...