Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Vi synes hjemmelaget potetsalat er veldig godt til feks spekemat. Lett å lage, lett å servere og maten kan vente på gjestene. Ypperlig på hytta feks. Min oppskrift på hjemmelaget potetsalat er denne, men den mangler ett eller annet... Hvordan er deres oppskrift? Amadinepoteter skrelles og kokes i terninger noen minutter (skal være fast) og avkjøles. I mellomtiden blander jeg Kesam mager og youghurt naturell med litt pepper, smått oppkuttet sylteagurk, vårløk og eple. Jeg tilsetter ørlite sennep og noen korn sukker. Blander i kalde poteter og la stå i kjøleskapet, rett før servering har jeg et lite dryss gressløk til. Dette serverer jeg til fenalår og stranda skinke eller annen ferdigoppkuttet skinke/spekemat. Tilbehør ellers er salat laget på isbergsalat, agurk, paprika og melonbiter. Jeg serverer også små tomater delt på midten og krydret med salt og pepper. Melonskiver, Rørosflatbrød og ekte smør er godt til. Har dere tips til forandring/tilskudd til denne menyen og gjerne en forbedret utgave av potetsalaten min (som er god, men mangler ett eller annet). =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå