To barn med tut Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Gutten min på ni år spurte faren sin hvem som var viktigst for ham - jeg eller søsteren hans, hvorpå han etter å ha nølt litt svarer "Jeg vet ikke helt, jeg. Begge to kanskje". Selv synes jeg umiddelbart at han skulle ha sagt meg, siden jeg er guttens mor, men så begynte jeg å tenke litt og lure på om jeg er urettferdig og kanskje ikke kan kreve at han "velger" mellom to personer som står ham nær. Jeg har ikke gjort noe nummer ut av det og kommer heller ikke til å gjøre det, men jeg vil gjerne ha noen objektive synspunkter på dette.
Mamma4livet Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Jeg synes han svarte helt riktig! Man skal ikke vise sine barn at noen er viktigere enn andre, heller ikke "rangere" mennesker som står en nær. Her synes jeg du overreagerer. Mye mulig at han egentlig mener at du er viktigere, men det skal et barn ikke måtte forholde seg til.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Mine barn kommer også med slike spørsmål, og jeg blir like satt ut hver gang. Slikt vil jeg faktisk ikke svare på, for mennesker i min familie setter jeg veldig stor pris på og jeg er faktisk glad i de av ulike årsaker. Men å sette de opp mot hverandre blir feil for meg. Jeg har to barn selv og jeg har to barn selv, om ungene spør om jeg liker mine barn mer enn mine stebarn så sier jeg at jeg liker de like mye. Jeg liker kanskje mine barn litt mer enn mine stebarn, men det er ikke noe jeg merker i hverdagslivet. Jeg hørte for lenge siden at en mor sa til sine barn: "Du er den beste (navnet til barnet) jeg vet om" og det samme til det andre barnet. Bruker denne til mine barn og det er noe de setter stor pris på.
Love my kidz Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Ja HI han svarte helt riktig, nemlig diplomatisk Samme hva han innerst mener så skal man ikke høylytt rangere folk overfor barna. Man skal lære barn gode verdier og dette kommer innenfor det.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. februar 2012 #5 Skrevet 25. februar 2012 Han svarte rett! Det er ikke riktig å sette folk i "bås" ovenfor barna, det er da de lærer seg å sette andre i bås og det er lett for dem å se ned på andre som ikke har det slik som dem! Er det ikke nettopp dette vi skal unngå å lære barna våre?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har kanskje et litt "blondt" øyeblikk nå, men hæ?? Hvem snakket gutten om? Spurte han om faren hans var mer glad i barnets mor eller barnets tante? Eller barnets mor og guttens søster?? Jeg datt litt ut nå
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Syns han svarte rett, jeg. Jeg har 2 barn, et av hvert kjønn. Så jeg sier til gutten at han er verdens beste gutt, og til jenta at hun er verdens beste jente Enkelt og greit
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Enig med de andre her og svaret hans var et veldig godt svar. Om jeg MÅTTE rangere sÅ ville jeg selvsagt satt barna mine høyest. De setter jeg over alle, ogsÅ min mann.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Ungene mine er helt nådeløse der altså. Femåringen sier skamløst at han er mer glad i storebroren enn han er i meg... Men det syns jeg er bare hyggelig! Kunne da ikke bli bedre. De to skal jo ha en relasjon kanskje 30 år etter at deres relasjon med meg er over. På sikt er det viktigere å være i et godt forhold med broren sin enn med mamma. Ei mor skal de flytte fra og frigjøres fra, en bror skal være en venn for livet. Selv kaller jeg hver og en av dem for gullungen min etter tur. Og elsklingen, og mammas bestevenn, og alt jeg kan komme på, for den jeg koser med i øyeblikket er den viktigste for meg der og da. Akkurat der og da skal barnet føle seg som den viktigste i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå