Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Serveres 3 måltider om dagen i Bhg. Frokost: som oftest skiver med pålegg, noen få ganger har de havregryn eller cornflakes med melk, til drikke får de melk eller vann. Lunsj: skiver/knekkebrød med pålegg, noen få ganger lager de f. Eks Vafler ol( ikke mer en 1 gang i mnd) hvis de er på tur eller ved spesielle anledninger som karneval, jul, påske osv så får de grøt, hotdog, suppe, pinnebrød.. Kun ved spesielle anledninger som ikke er så ofte i året. Frukt måltid: frukt og skiver/ knekkebrød til de som vil ha. Hver fredag lager de varm mat til lunsj, fisk, pizza, suppe, gryteretter osv. Slt lages fra bunnen og som oftest bare sunn mat. Får melk eller vann til måltidene. Utifra dette hva vil dere tror Bhg tar i matpenger i mnd? Betaler turpenger hvert år så de skal være med på å dekke maten de lager på turene. Jeg bare lurer på hva dere tror det koster, for Bhg har nå økt prisen for matpenger og jeg synes det var ganske mye, men vet ikke om jeg er urimelig. Derfor spør jeg dere kloke damer:)
Trultetryne Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Har ingen anelse, men vi betaler 300 kr for omtrent det samme
Gjest 5 andre Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 250? Og det er i så fall billig. Vi betaler 150 i mnd. og får ett måltid i uka- 3 av fire uker er det brødmat, Siste uka er det fiskepinner. pasta osv. Altså billig mat.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Jeg tror vi betaler 250, og det synes jeg er billig.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 450 kr mnd pr barn skal de ha for dette. De sier grunnen er fordi matprisene har økt så mye siden 2011. Men brød og ost melk ol er vel samme pris som i fjor mener nå jeg. Har vel ikke steget så mye? Jeg kjøper Grovbrød på Rema for 28 kr brødet, var samme pris i 2011. Hi
EinFrosk Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 450 kr mnd pr barn skal de ha for dette. De sier grunnen er fordi matprisene har økt så mye siden 2011. Men brød og ost melk ol er vel samme pris som i fjor mener nå jeg. Har vel ikke steget så mye? Jeg kjøper Grovbrød på Rema for 28 kr brødet, var samme pris i 2011. Hi Jeg jobbet i barnehage som hadde fullkost i 2008 og da tok vi 250 for det. Det dekket ca 60% av det maten kostet... Barnehagen har ikke overskudd av matpengene. Mat prisene har gått opp selv om Rema har enkelte basisprodukter de holder prisene nede på.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Aner ikke Men her får de to måltider i bhg, varmmat 2-3 ganger i uka. Det er da fiskepinner i lompe, makaroni med saus, grillpølser på tur, piskepinner og potetmos med grønsaker (frosne),ostesmørbrød, tomatsuppe, havregrøt, risgrøt, pannekaker og vafler. Ellers får barna brød/knekkebrød til de andre måltidene og en halv frukt per dag. Melk å drikke. Dette betaler vi 500kr i mnd for. (så med to barn sitter jeg med 1000kr ekstra i regning hver mnd) Med tanke på at de sitter med 12500kr (25 barn) inn i matpenger hver mnd vet jeg at etter å ha sett hva de spiser der over et år at de ikke bruker så mye penger på mat som de tar inn. Påske/julefrokoster og slikt har foreldre med litt mat hver. Men det er en kommunal bhg og prisen er satt for alle barnehager i kommunen her. Når jeg tidligere bodde i oslo betalte jeg 200kr per mnd for at de fikk 5 måltid i uka 2 av disse var skikkelige middager alltid laget fra bunn av, med ferske grønnsaker. De andre 3 var brødmåltider og så fikk de en hel frukt hver per dag, pluss rå grønnsaker og melk. pluss de lagde noe til bursdager slik at foreldrene ikke måtte ha med noe. Dette var også en kommunal bhg.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 I vår barnehage får barna knekkebrød til frokost, brødmat til lunsj tre ganger i uka og varmmat to ganger i uka. Til ettermiddagsmåltidet har foreldrene med yoghurt og frukt til å lage smoothie, og så får barna knekkebrød om de trenger mer. Dette koster 350 kr i mnd. Mat er dyrt. Og det koster veldig mye mer å mette et barn i en mnd.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Jeg vet ikke hvor ellers man får et måltid for ca 7,50, så jeg synes ikke det var så dyrt.
Topp 10. Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Vi er veldig fornøyd med vår barnehage:) og blir enda mer fornøyd når jeg leser mange av svarene... Hos oss så får de havregrøt, tilbehør som syltetøy, rosiner evt nøtter og kanel til frokost. Og for de som ikke ønsker det er det knekkebrød med diverse pålegg som salami, hvitost, brunost, skinke og kaviar. kl 10: har de frukt/grønnsaksmåltid. kl 11-12: Har de lunsj som en dag i uke består av catering mat da rent kjøtt/fisk og poteter/ris og grønnsaker. En annen dag i uken som regel torsdag eller fredag er det ett varmt måltid som barnehagen står for selv. Det kan være alt fra sveler på tur, ostesmørbrød, kjøttboller, pasta, pizza. de har fått laks på tur også Hamburger på tur. Pølser på bål. De resterende tredager i uken så er det brødmåltid. Og kl 1430-15 hver dag er det frukt/grønnsaksmåltid med knekkebrød/brød til de som ønsker. Vi betaler 230,- pr barn.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Vi betaler 350 kr for ca.det samme. Jeg er kokk i bhg og der betaler foreldrene 575 kr for kokk og mat. Da er det full kost, mye økologisk, 3 varmmåltider til lunch (2 dager fisk og en dag kjøtt) og to dager med smøre mat. Ville gladelig betalt 225 kr mer i ungens bhg for at hun heller skulle fått den maten jeg lager Enn det hun får nå.
Gjest Antarctica Skrevet 24. februar 2012 #13 Skrevet 24. februar 2012 Herre Gud. Prøv å handle inn for 450 kroner. Legg det i en egen hylle i kjøleskapet, så kun barnet ditt får den maten. Se hvor lenge det varer. Sikkert mindre enn en måned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå