Gå til innhold

Ventoline

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lenge en kur på ventoline mikstur normalt varer? Legen skrev ingenting på resepten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det diskus eller ventilator(flytende) ?

Om du får diskus, vanlig, så er det vel 150doser i en eller noe...?!

Får du flytende, som skal i ventilator, så er de ferdig dosert og da står det vel på resepten hvor stor pakke du skal ha....

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Diskus er det 200 doser., Er det hvertfall i diskusen til snuppa på 4 mnd :)

Skrevet

Det er mikstur, som han får på skje. Er ikke mer enn 1 år gammel gutt. Det er for bronkittastma tror jeg legen kaldte det. Altså ikke vanlig astma med inhalator etc.

Gjest Husfrua
Skrevet

Kan du ikke bare regne ut selv da?umulig for oss å vite når vi ikke vet dosering. Står jo ml på flaska også vet du vel hvor stor dose barnet skal ha. Enkelt regnestykke da.

Skrevet

Ventoline brukes jo for å lindre symptomer ved asma/bronkiolitt etc. Når symptomene er borte, kan du prøve å trappe ned og se. Blir han tettere, kan du fortsette litt lenger. Ring legen og spør om du lurer.

Skrevet

Ring legen. Vi vet jo ikke hva diagnose barnet har fått, hvor ofte, hvilken dose og hvor lenge barnet ditt skal ha kuren. Det kan variere fra dose til hvor lenge kuren skal være.

Rart du ikke fikk beskjed om hvor lenge kuren skulle vare...

Skrevet

Står ingenting på vår resept heller og legen nevnte ikke noe. Jeg regner med at hun skal få så lenge hosten vedvarer. Kutta det ut nå etter 1 uke da hun har komt seg betraktelig - men dog ikke helt

Gjest Husfrua
Skrevet

Høres veldig rart ut at du ikke har fått en dosering på en reseptbelagt medisin? Ventolin er jo også i hovedsak ment for barn over to år. Hvis du ikke vet hvor mye barnet skal ha hvor mye har du da egentlig gitt?

Skrevet

Ser jeg kanskje har formulert meg litt rart her.

Han skal ha 2,5 ml per gang, 3 ganger til dagen. Det jeg mente var hvor lenge det er vanlig å gå på en slik kur? Altså antall dager? Han har øyeblikk gått på Ventoline en uke, og er bedre men fremdeles hveser det i fra brystet. Jeg tenkte å ringe legekontoret i morgen for og spørre, men da jeg kom på at det ikke stod noe på resepten om varighet, så var det etter stengetid på fredag. Derfor tenkte jeg på å spørre her i tilfelle noen har erfaring. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...