Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jeg synes folk er så forbaska dømmende. I alle fall når det kommer opp sjeldne navn. Jeg tenker det er viktig at det kommer nye navn til, eller vil alle barn hatt navnet Kari og Ola. Jeg jobber i bhg. Og jeg hører de samme navnene om igjen og om igjen. Tobias, Kasper, Emilie og Thea. Pleas. Det er så forfriskene når det komer et barn med et navn man aldri har hørt før. Om 20 år husker man fremdeles dette barnet.
Gjest Antarctica Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Jeg synes folk er så forbaska dømmende. I alle fall når det kommer opp sjeldne navn. Jeg tenker det er viktig at det kommer nye navn til, eller vil alle barn hatt navnet Kari og Ola. Jeg jobber i bhg. Og jeg hører de samme navnene om igjen og om igjen. Tobias, Kasper, Emilie og Thea. Pleas. Det er så forfriskene når det komer et barn med et navn man aldri har hørt før. Om 20 år husker man fremdeles dette barnet. Det er i alle fall feil at "da ville alle hete Ola og Kari". De er alle 55 år i dag... Kan love deg at hvis det kom ei lita Kari blant alle Thea og Leah-ene, vil du huske henne!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Jeg synes folk er så forbaska dømmende. I alle fall når det kommer opp sjeldne navn. Jeg tenker det er viktig at det kommer nye navn til, eller vil alle barn hatt navnet Kari og Ola. Jeg jobber i bhg. Og jeg hører de samme navnene om igjen og om igjen. Tobias, Kasper, Emilie og Thea. Pleas. Det er så forfriskene når det komer et barn med et navn man aldri har hørt før. Om 20 år husker man fremdeles dette barnet. Det er i alle fall feil at "da ville alle hete Ola og Kari". De er alle 55 år i dag... Kan love deg at hvis det kom ei lita Kari blant alle Thea og Leah-ene, vil du huske henne! Hadde ikke disse Thea, Leah navene fått komme til og så hadde vi bare sitti med ola og kari navene våre.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Jeg synes folk er så forbaska dømmende. I alle fall når det kommer opp sjeldne navn. Jeg tenker det er viktig at det kommer nye navn til, eller vil alle barn hatt navnet Kari og Ola. Jeg jobber i bhg. Og jeg hører de samme navnene om igjen og om igjen. Tobias, Kasper, Emilie og Thea. Pleas. Det er så forfriskene når det komer et barn med et navn man aldri har hørt før. Om 20 år husker man fremdeles dette barnet. Det er i alle fall feil at "da ville alle hete Ola og Kari". De er alle 55 år i dag... Kan love deg at hvis det kom ei lita Kari blant alle Thea og Leah-ene, vil du huske henne! Hadde ikke disse Thea, Leah navene fått komme til og så hadde vi bare sitti med ola og kari navene våre. Du møter deg selv litt i døra når du dømmer navn som Kari og Ola samtidig som du peker på at andre er dømmende. På tide å bruke speil istedenfor lupe, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Jeg synes folk er så forbaska dømmende. I alle fall når det kommer opp sjeldne navn. Jeg tenker det er viktig at det kommer nye navn til, eller vil alle barn hatt navnet Kari og Ola. Jeg jobber i bhg. Og jeg hører de samme navnene om igjen og om igjen. Tobias, Kasper, Emilie og Thea. Pleas. Det er så forfriskene når det komer et barn med et navn man aldri har hørt før. Om 20 år husker man fremdeles dette barnet. Det kunne ikke falle meg inn å velge et navn på bakgrunn av at de ansatte i barnehagen skulle huske barnet mitt 20 år senere.
Love my kidz Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Hehe jeg synes også det er forfriskende når det begynner nye barn i barnehagen til gutten min og ser at de heter noe "kult"
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Tror dere ikke at HI nevnte Ola Kari, fordi det er de to mest typisk norske navn som finnes? Ola og Kari Nordmann, liksom. Må ikke ta alt så bokstavelig, kjære dere.. Forstår hva du mener, HI, og er Så enig! Selv vrenger og vrir jeg på hjernen for å finne et litt mer uvanlig navn på min kommende sønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå