Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Som det å ikke bråke når den lille skal sove? Ble litt overrasket, jeg trodde slike hensyn var en selvfølge, men fikk meg en aha opplevelse her om dagen. Var på besøk og pappaen satt i gang med borring og snekring på utsiden av soverommet der babyen sov (som endelig hadde sovnet etter å ha vært grinete hele formiddagen) og hun ville ikke si noe, for når han var i "det humøret" så var det ikke noe som nådde inn. Jeg ble litt paff og lurer egentlig på om jeg har en urealistisk forventing som mener at dette burde han som største selvfølge ta hensyn til. Og veldig usikker på hva jeg burde sagt og ikke sagt der jeg satt for jeg ble så sint på hennes vegne som satt der og virket helt utslitt og apatisk.
kaklemor Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Som det å ikke bråke når den lille skal sove? Ble litt overrasket, jeg trodde slike hensyn var en selvfølge, men fikk meg en aha opplevelse her om dagen. Var på besøk og pappaen satt i gang med borring og snekring på utsiden av soverommet der babyen sov (som endelig hadde sovnet etter å ha vært grinete hele formiddagen) og hun ville ikke si noe, for når han var i "det humøret" så var det ikke noe som nådde inn. Jeg ble litt paff og lurer egentlig på om jeg har en urealistisk forventing som mener at dette burde han som største selvfølge ta hensyn til. Og veldig usikker på hva jeg burde sagt og ikke sagt der jeg satt for jeg ble så sint på hennes vegne som satt der og virket helt utslitt og apatisk. Det finnes visse grenser. Her i hus har vi fra dag en gjort lillegutt vant til støvsuger, og bråkete ting. Vi vil ikke ha barn som er veldig være for lyder.. Her våkner lillegutt om det er for stille!
Tullsjura Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Ja, dette ser jeg også på som en selvføge! Det er en gang mannen min glemte seg bort, han startet snøskuteren ute, under guttungen stitt vindu. Guttungen voknet å ble helt i hundre, for han hadde jo også lyst å kjøre skuter. Så siden den gang, har han ikke gjort noe slikt
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Ingen her i huset som går på tå hev selv om barna sover. Vi bor i et nabolag med mye folk og vi kan ikke forvente at alle tar hensyn til at våre barn skal sove så her både støvsuges det, hamres, kjører vaskemaskiner, snøfreser osv. selv om ungene sover.
sjøsamen Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Herlighet, det er en selvfølge at mannen tar hensyn... ja vi støvsuger og rydder ut av oppvaskmaskin o.l etter at tassen har lagt seg. Men du dæven om han hadde begynt å hamre og borre etter leggetid, da hadde jeg bedt ungen min om å finne de mest bråkete lekene neste gang mannen sover når ungen er våken.
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Det kommer litt an på. Samboeren og faren meislet baderomsgulvet når storesøster lå rett over og hvilte på dagen. Hun våknet av at hun hadde gjort i bleia og jeg skiftet og la henne igjen. Da er det jo ikke noe problem og ikke noe poeng i å sitte å tvinne fingre til barnet våkner. Vi har alltid gjort som vanlig når barna sover bortsatt fra akkurat når de skal sovne. Da ligger de ofte å hører etter og kommenterer om vi f.eks står på gangen og prater hehe
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er ikke for å liste seg på tå hev altså, vi støvsuger og oppfører oss normalt hjemme når våre barn sover. Dette var bråkete redskap som krever hørselvern når man benytter det i arbeid. Ingen kan vel forvente at noen skal sove i sånt støy? I hvert fall ikke en liten baby? Men mest rart synes jeg hennes reaksjon var. At hun ikke kan si til ham at du bråker og ungen må sove? Det fant jeg veldig rart. HI
lille sprelle Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Han tar minst like mye hensyn som det jeg gjør
Gjest Heartbroken Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Han er en voksen mann som tar de hensyn som kreves. Mange av mennene her inne virker som furtne guttunger.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Han tar like mye hensyn som det jeg gjør. Han kan tenke selv om han er en mann.....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 her i huset tar vi hensyn til barna når de sover. de er vant med støvsuger, og vanlig kjøkken utstyr bråk. vi bråker lite når de sover. utenom vanlig kjøkken utstyr og støvsuger. vi pusser opp huset, men ikke mens barna sover. det blir mens barna er våkne.. mannen hever knapt stemmen sin om han er i nærheten av soverommet til barna.
Zana123 Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Mannen min viser selvfølgelig hensyn! Vi hadde ønske om å ha en baby som sov gjennom mye lyd, men det har vi ikke fått... Vi har forsøkt å få han til å sove med lyd, men etter mange uker med svært lite søvn har vi bare blitt litt mer stille når guttungen sover. Vi har to større gutter, som sover gjennom alt, til og med oppussing med hamring, borring ol. så det har vært litt vanskelig å akseptere at vi nå har et barn som våkner bare vi tenker litt høyt eller ser litt hardt på han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå