Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Før jeg hiver meg i havet. Sittet med toåring med konstant hoste på fanget i HELE natt, pappan har vært oppe med 9mnd gammel babyjenta hele natta, og femåringen er dramaqueen. Og jeg skal være hjemme med dem alle tre i natt. Blir det noen gang lettere???????? Hilsen en som ikke helt finner lykken for tiden.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Føler med deg! Jeg gikk hjemme alene (faren jobbet myyyye borte) med en 3åring, 1.5åring og nyfødt en periode.. Det var veldig hardt.. Men fant ut at å ha babyen i bæresjal på ryggen ble redningen siden hun helst ville bli båret.. På den måten var fanget og armene ledige til de to andre.. Og jaaaa det blir bedre! Nå er de 7, 5.5 og 4 og ting er mye mye bedre:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Mine barn er 9, 6 og 1.5 år. Minstemann sover fortsatt ikke natta gjennom. Jeg har enda ikke kommet dit hvor alt går på skinner, og må ærlig si at overgangen fra 2 til 3 var gigantisk - mye større enn jeg kunne forestille meg. Men når yngste blir litt større, når han sover natta gjennom, ikke bruker bleier og snakker flytende, da blir det nok bedre. Bare halvannet år igjen til vi kommer dit
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Har fire jeg da, men ja, det blir lettere! Mye lettere! Andre "problemer" (vil ikke gjøre lekser, prøver å være frekk, skal kjøres hit og dit, følge opp treninger, kamper osv), men mye enklere å takle synes jeg. Minste er 2,5 år og sover fotsatt ikke rundt sånn til vanlig, men det har skjedd 3 ganger siste 1,5 uken.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 bra! 2åringen sov nemlig til 8-9tida hver dag frem til nå nylig, da er det gjerne opp 5... Også de dagene han ikke sover om dagen. Syns det er mye lettere med en femåring i hus, ja. Baby/minitida er så selvutslettende syns jeg. Dusj, spise, søvn er ting man bare ikke får til. HI
*Sammy* Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Ja det blir enklere , selv om det i perioder ikke virker slik , mine er nå 5,5, straks 8 og 12, og vi har en helt annen problematikk å forholde oss til enn tidligere som å få barna til å være inne litt ( er ute med venner hele tiden) Være høflig mot hverandre osv. Jeg venter nr 4 om 7 uker, og håper på at det skal gå forholdsvis smertefritt ) - Håper han blir like snill som de andre var når de var små med tanke på soving osv..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Det blir slitsomt på en annen måte vil jeg si, men de fleste av oss takler jo bedre å være sliten når vi får nattesøvnen vår Mine er nå 3, 4, 8 og 10 år gamle og de to minste sover fra 19.30 til 6.30 og de to eldste fra 20 og 20.30 til 6.30. Ingen av de er våkne om natta annet enn ved sykdom, siste året har jeg vært oppe på natta en gang tror jeg og da var det 4-åringen som hadde tisset i senga... Er litt andre utfordringer nå med en evig logistikk av kjøring, henting, treninger, kamper, vennebesøk, barneselskaper, lekselesing osv, men det er som sagt slitsomt på en helt annen måte...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Ja gud hva tenkte jeg på når jeg fikk nr 3, 4,5år etter nr 2. Nå nærmer nr 3 seg 1år og jeg ser hvor enkelt det hadde vært med bare dem 2 eldste. Det er bare 2år og 10mnd mellom dem og de leker fint sammen. Minsten stakkar, han "ødelegger " jo bare Jeg VET det blir bedre, har begynt å si det til meg selv flere ganger daglig nå.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Blir bedre Alt føles litt lettere når man får sove og de blir litt mer selvstendige. Om noen år sliter du med tennåringer som ikke vil stå opp, og diverse andre utfordringer Hilsen 5 barnsmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå