Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Nå havner jeg på jobbmarkedet igjen når permisjonen er over. Må innrømme at jeg føler meg temmelig motløs, bor i en storby og det virker veldig vanskelig å få en fot innenfor. Hver gang jeg søker på noe er det utrolig mange søkere til samme stilling. Hva er det beste tipset for å få seg jobb egentlig? Sende åpen søknad? Bruke bemanningsbyrå? Bruke kjentfolk? Skulle ønske drømmestillingen kom på et sølvfat Hvordan fikk du deg jobb?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Har du noe utdannelse? Hvilke kvalifikasjoner har du? Jeg skal selv søke jobber nå og jeg tror det enkleste blir å melde meg inn i et vikarbyrå. Jeg er helsesekretær uten erfaring.
Kåre-Kristine Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Jeg fikk meg jobb via jobbseminar hos NAV. Jeg har ingen utdannelse utover grunnskole, droppet ut av siste året på VGS pga litt forskjellige problemer. Jeg hadde ikke vært arbeidsledig i mer enn to uker da, men jeg er av den oppfattning at en jobb må man ha, uansett. Så jeg synes det er greit å bare komme seg ut i en jobb, uansett hvilken, også fortsette å søke relevante stillinger derfra, istedenfor å gå hjemme og vente. Det ser også mye bedre ut på CV´en enn et stort hull. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Det spørs veldig hvordan type jobb du er ute etter. Men her er alle mine råd: Finn og nav sine sider, hjemmesider til sentre ligger det mye på som ikke blir utlyst andre steder. Sånt kan du også finne på de fleste bedrifters side. Husk å ringe hvis du ikke hører noe, slik at du virker interessert. Skriv hver enkelt søknad til hver enkelt jobb du søker, en kort søknad som gjør deg interessant for akkurat den jobben du søker på. Jeg sitter gjerne med både annonsen, og eventuelt hjemmesiden når jeg skriver en søknad, for å ikke "glemme" noe jeg burde ha med Dette var veldig generelt, men hvis du har en spesiell utdanning du vil bruke så går jo også dette an, bare finn de bedriftene du vil inn i. Innbiller meg at søkebunken ofte er midre hvis man går direkte inn på sentre/bedrifters sider, istedenfor disse store som finn og nav. Legge ut cv på finn er nok også en god ide;) Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Jeg er utdannet barnevernspedagog men har mye forskjellig jobberfaring, har jobbet som helsesekretær og trives godt i "kontoryrker". Usikker på hva jeg skal satse på..vil ikke jobbe som bvped. Har egentlig lyst å skifte helt beite og ikke jobbe i helsesektor, men føler det er veldig vanskelig å få seg noe når man ikke har relevant utdanning. Men er ganske åpen for det meste for det viktigste for meg er å få en trygg jobb og å klare meg økonomisk. Kan tenke meg å bli gravid innen et år igjen også så vil helst skaffe meg fast jobb slik at jeg kan tjene meg opp foreldrepenger og ikke minst at det blir tryggere for hele familien vår. HI
Kåre-Kristine Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 #4: Jeg fikk meg jobb som brannvakt på en oljerigg som låg inne til "oppussing". Var igjennom Securitas. Etter det fikk jeg jobb videre i firmaet, og har nå jobbet som vekter i fire år faktisk. Var visst en jobb som jeg likte veldig godt, og det er mange varierte oppgaver. Og med tanke på at jeg ikke har noen utdannelse eller noe, så er lønnen egentlig ganske ok også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå