Dyne&Pute Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Er det noen som vet om arb.giver betaler deg lønn når du har ferie i permisjonen?
litekreativtbrukernavn Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Hos meg (jobber i det offentlige) får jeg feriepenger som normalt, og kan da ta ut 4-5uker som ellers. Selv velger jeg å vente til permisjonen er over (da blir det Desember mnd som blir "ferie" for meg), men om du tar de ut i permisjonstiden -da blir jo den forsjøvet samme antall uker. (Ferieukene bør jo taes i 2012, hvis ikke så må du huske å overføre ferien til 2013)
MrsMilla Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Er det noen som vet om arb.giver betaler deg lønn når du har ferie i permisjonen? Nei, når du har ferie får du verken lønn eller foreldrepenger. Men derfor finnes feriepengene :-) de kommer normalt sett i juni.
Dyne&Pute Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2012 Fant nemlig dette på Arbeidstilsynet.no : -For ferie som ikke avvikles på grunn av sykdom eller foreldrepermisjon gjelder andre regler. I slike tilfeller skal feriepenger for ikke avviklet ferie utbetales første lønningsdag etter ferieårets utløp (januar), hvis det ikke er inngått avtale om overføring av ferie. Derfor jeg kom til å lure litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå